fbpx

Pozycjonowanie stron mobilnych: Google modyfikuje ranking wyszukiwarki dla smartfonów

Czasy się zmieniają, a my wraz z nimi. Stąd Google zaanonsowało zmianę algorytmu mobilnej wersji swojej przeglądarki. Od co najmniej roku Amerykanie prosili właścicieli stron o przystosowanie ich do wersji mobilnych.

Parafrazując Elektryczne Gitary, były już “wzorce przykłady, szlachetne zabiegi, łańcuchy dłoni, zwarte szeregi”. Ale zdaniem Google to za mało, skończył się tydzień dobroci, a kto nie ma poprawnie zrobionej strony mobilnej – ten ręce do góry.

 

Inżynierowie Google’a zapowiedzieli na oficjalnym blogu, że algorytm wyszukiwarki mobilnej czeka kilka zmian, które zostały “zaadresowane” do stron nieprzyjaznych smartfonom.

 

Wśród najpoważniejszych grzechów źle przygotowanych stron mobilnych Google wskazał dwa. Błędne przekierowania i błędy strony widoczne tylko dla smartfonów.

 

W pierwszym wypadku problem dotyczy źle przekierowujących adresów URL. Złość Google’a jest uzasadniona, ponieważ pozycjonuje pojedyncze adresy stron, a nie całe domeny. Stąd inżynierowie chcą mieć pewność, żę adres, który pokaże wyszukiwarka przekieruje właściciela smartfona prosto do strony, do której spodziewa się trafić. W przeciwieństwie do strony głównej.

 

Drugi przypadek, czyli wyświetlanie stron z błędami tylko dla smartfonów ma swoje podłoże w braku przekierowania na stronę mobilną lub wskazywaniu strony błędu zamiast strony desktopowej, gdy nie posiadamy strony mobilnej.

 

Google wskazuje także, że niektóre strony nie potrafią prawidłowo przekierować mobilnej wersji botów. Inne z kolei zawierają materiały nie do odtworzenia dla smartfonów np video.

 

Najcenniejsza informacja jest taka, że Google stworzył odmienną wersję bota, która sprawdza jakość stron mobilnych i wystawia im ocenę, stąd warto mieć się na baczności.

 

5 komentarzy

  1. Kamil Kondel 21-06-2013
    • Krzysztof Rdzeń 21-06-2013
  2. Kamil Kondel 27-06-2013
    • Krzysztof Rdzeń 27-06-2013
  3. Andrzej Lemański 27-06-2013

Zostaw odpowiedź