fbpx

Pozycjonowanie wg Searchmetrics: linki tracą na znaczeniu?

Przed kilkoma dniami pojawił się nowy ranking Searchmetrics, które postanowiło podzielić się swoimi refleksjami na temat czynników decydujących o pozycjonowaniu.

Raport Searchmetrics jest bez dwóch zdań zaskakujący i trudno jak zwykle właściwie wyważyć argumenty w nim zawarte. Tak czy inaczej, warto się z nimi zapoznać, na wypadek, gdyby kierunek zmian w nich wskazywany był faktycznie prawdziwy.

Przejdźmy od razu od meritum, czyli skróconych wniosków z raportu:

  • najważniejszy wzrost zaliczył CTR, tzn jeśli użytkownicy klikają w tytuł naszej strony w SERPach, mamy duże szanse na znaczący wzrost, ważny jest także czas spędzony na stronie
  • drugim najczęściej wskazywanym czynnikiem pozycjonującym w raporcie jest liczba linków prowadzących do domeny ale oznaczonych jako …„no-follow” co może poddawać w pewną wątpliwość cały raport oraz fakt sensu bazowania na prostych korelacjach statystycznych
  • trzeci czynnik pod kątem wzrostu siły to linki prowadzące do strony z Facebook oraz Pinterest
  • niemniej ważne jest w dalszym ciąg posiadanie po prostu dużej liczby linków prowadzących domeny np. z domen z rozszerzeniem *.edu
  • wciąż rośnie także siła domen, które dysponują przedrostkiem HTTPS
  • jeśli chodzi o sposób budowania stron, to obowiązkowo trzeba mieć wypełnione metapole H1 oraz starać się stosować krótkie linki
  • w kwestii treści, dobrze jest pokazywać obrazy, interaktywne elementy, linkować do innych podstron

Jakie wnioski powinni wysunąć z powyższych wyrywkowych wniosków? Przede wszystkim, strony www muszą być projektowane w coraz większym stopniu pod kątem faktycznej wygody użytkowników, oraz nie wolno nam lekceważyć pól meta description oraz meta title, które w dużej mierze odpowiadają za CTR w wynikach wyszukiwania.

Zostaw odpowiedź