fbpx

Praca w social media – z czym to się je?

Akademia Socjomanii, która kształci specjalistów ds social media przygotowała infografikę z analizą pracy w social media.

Dowiemy się z niej ile ofert pracy w branży pojawia się tygodniowo, jaką wiedzą trzeba dysponować, aby móc aplikować na stanowisko. W końcu dowiemy się o jakie to stanowiska chodzi.

 

W Polsce średnio pojawia się 15-20 ofert pracy w social media tygodniowo, co nie jest wynikiem bynajmniej powalającym, ale sugeruje, że warto zdobywać kompetencje i doświadczenie w tym kierunku.

 

Do najczęściej wymaganych kwalifikacji przez pracodawców należą: wiedza z zakresu social media (65%), doświadczenie w prowadzeniu kampanii (63%), umiejętność pisania (41%), dobra organizacja pracy (41%), kreatywność – o dziwo tylko 32%, znajomość języka angielskiego – 30%, i w końcu znajomość narzędzi do monitorowania działań w social media (29%).

 

Innymi słowy, wymagania nie są wygórowane, bo w dzisiejszych czasach prawie każdy korzysta z social media. Wystarczy do tego poprowadzić na studiach przez rok lub dwa facebookowy profil jakiejś organizacji pozarządowej i zaproszenie na rozmowę kwalifikacyjną mamy raczej pewne.

 

O tym, że social media stanowi liczący się kawałek rynku pracy najlepiej świadczy mnożąca się liczba stanowisk. Mamy tu dyrektorów social media, managerów komunikacji social media, managerów zarządzających strategią kontentową, konsultantów i specjalistów po prostu oraz analityków.

 

Jakby tego było mało, pojawiły się nawet stanowiska takie jak specjalista ds YouTube, ekspert ds komunikacji wizualnej w Pinterest oraz Instagram i koniec końców: organizator webinariów.

 

No i pozostały zarobki, ale te znajdziecie na poniższej infografice.

Zostaw odpowiedź