fbpx

Prasa ciągle notuje spadek sprzedaży

Dzienniki drukowane, przegrywają walkę z mediami elektronicznymi. Grudzień 2012 przyniósł spadek wszystkich ogólnopolskich wydań. Jedynym wyjątkiem jest Gazeta Polska Codziennie.

Na pozycji lidera w sprzedaży ciągle pozostaje Fakt z wynikiem (345,4 tys. egzemplarzy) jednak był to spadek prawie o 55 tys. sztuk. Na drugim miejscu plasuje się Gazeta Wyborcza z wynikiem 232 tys. egz. (spadek o 46 tys.). Na podium plasuje się także Super Express – 186 tys. egz. (spadek o 23tys. egz.).

 

Spadek w sprzedaży notowały także Rzeczpospolita (o 17,6 tys. egz.), Dziennik Gazeta Prawna (spadek o 2,7 tys. egz..), Przegląd Sportowy -(spadek o 6,4 tys. egz. ), Puls Biznesu (spadek o 981 egz.), Parkiet (spadek o 915 . egz.). Jedyną pozycją która zanotowała wzrost była Gazeta Polska Codziennie, którą sprzedano w 32 tys. egzemplarzach, co dało wzrost o 3,2 egz…

 

Prasa drukowana, coraz częściej traci czytelników, główną przyczyną jest popularności Internetu oraz czynnik demograficzny. Młodzież nie jest przyzwyczajona do codziennego czytania gazet, najczęściej korzystają z cyklicznie pojawiających się magazynów. A codzienne informacje czerpią z mediów elektronicznych.

Zostaw odpowiedź