fbpx

Prasa elektroniczna znowu do góry

Rok 2014 przynosi kolejne wzrosty sprzedaży prasy elektronicznej – nie tylko na świecie, ale i w Polsce. Jak donosi Rzeczpospolita sprzedaż dzienników w formie elektronicznej wzrosła w Polsce rok do roku o ponad 24%.

Liderem na polskim rynku jest Dziennik Gazeta Prawna.

 

Ogółem w I kwartale 2014 roku Polacy kupowali codziennie blisko 20 tysięcy wydań elektronicznych samych dzienników. Sam Dziennik Gazeta Prawna sprzedał blisko 10.000 egzemplarzy, co jest blisko 14% lepszym wynikiem, rok do roku.

 

Na drugim końcu kontinuum znajduje się Fakt, ze skromnym wynikiem 234 egzemplarzy dziennie, co nie jest szczególnym powodem do rozpaczań. Jeszcze lepiej wypada Super Express, który wydań elektronicznych nie sprzedaje w ogóle.

 

Wśród prasy prezentującej normalny poziom spadek zaliczyła wyłącznie Gazeta Wyborcza, która sprzedaje skromne 2.000 egzemplarzy dziennie – gorzej o blisko 12%, rok do roku. Najwyższy wzrost zanotowała Rzeczpospolita, która sprzedaje grubo ponad 7.000 egzemplarzy dziennie i zyskała blisko 60% więcej odbiorców.

 

Aby nie było tak różowo i słodko słowem zakończenia trzeba wspomnieć, ze wszystkie dzienniki zanotowały znaczące spadki sprzedaży w wynikach łączących papier klasyczny i elektroniczny – średnio o 10%, ale na przykład w przypadku łączonych wydań Rzeczpospolitej było to bolesne minus 27%.

Zostaw odpowiedź