fbpx

Prasa wciąż najbardziej opiniotwórcza

Mimo dynamicznego rozwoju mediów internetowych i problemów niektórych tradycyjnych tytułów prasowych, to właśnie prasa pozostaje głównym źródłem cytowań. Materiały internetowe wypadają zaś pod tym względem słabiej niż telewizyjne i radiowe. W maju, zgodnie z raportem Instytutu Monitorowania Mediów, najczęściej cytowanym medium była „Rzeczpospolita”.

Wśród najczęściej cytowanych tytułów prasowych oprócz „Rzeczpospolitej” i „Gazety Wyborczej” wysokie pozycje zajęły także „Dziennik Gazeta Prawna”, „Puls Biznesu” i „Newsweek”. Z prasy pochodzi ponad połowa wszystkich cytowań.

Następne w kolejności cytowane są materiały telewizyjne i radiowe. W dalszym ciągu publikacje internetowe są na ostatnim miejscu tego zestawienia

mówi Magdalena Grabarczyk-Tokaj, kierownik ds. rozwoju badań w Instytucie Monitorowania Mediów.

Oznacza to, że sami dziennikarze wciąż największym zaufaniem darzą prasę, mimo iż od lat traci ona reklamodawców.

Na przestrzeni 10 lat najbardziej zaskakujący jest brak wyraźnej zmiany w trendach. Prasa trzyma się bardzo mocno i w dalszym ciągu jest uważana za źródło najbardziej wiarygodnych, świeżych, dobrych informacji. To ona jest bardzo intensywnie wykorzystywana przez innych dziennikarzy w ich pracy redakcyjnej

podkreśla Grabarczyk-Tokaj

W rankingu głównym – najczęściej cytowanych mediów zwyciężyła „Rzeczpospolita”, cytowana w maju 514 razy. Na drugim miejscu znalazła się „Gazeta Wyborcza” z 411 cytowaniami i TVN24 z 210 cytowaniami. Za najbardziej opiniotwórczą stację telewizyjną uznano TVN24; radiową – RMF FM, a portal internetowy – onet.pl.

Wśród mediów biznesowych na czele znalazły się „Puls Biznesu”, „Forbes” i money.pl.

Zostaw odpowiedź