fbpx

Premiera Asusa wyłącznie na Allegro – na pewno?

Od wczoraj na stronie głównej Allegro można zauważyć powyższy banner reklamowy. 29.04 serwis Allegro we współpracy z firmą Asus rozpoczął dwutygodniową premierę najnowszego notebooka Asus serii R500VM.

Jak większość produktów firmy Asus notebook zarówno stylistycznie jak i technologicznie jest w stanie spełnić wymagania użytkownika poszukującego komputera przenośnego w tym segmencie cenowym.

Zainteresowaliśmy się jednak tym jakie cele podczas tej premiery realizuje każda ze stron. Bez wątpienia Asus nie jest nastawiony na efekty w postaci sprzedaży nowego modelu, bo wszystko wskazuje na to, że po 3 dniach od wprowadzenia produktu do oferty – sprzedaż wynosi zaledwie 3 sztuki (przy ponad 20 tys odwiedzin oferty). Dla Allegro jednak bezpośrednia współpraca z Asusem i fakt prowadzenia premiery wyłącznie w portalu to z pewnością kolejny dobry krok do zmiany wizerunku serwisu. W przyszłości nie będzie wyłącznie tanio ale również elitarnie.

Jednocześnie większość komentujących wydarzenie nie dostrzega faktu, że jedynym sprzedawcą premierowego notebooka jest Agito_pl, czyli sklep internetowy Agito.pl, przejęty przez grupę Allegro. Tymczasem w reklamie telewizyjnej odbieramy czytelny przekaz, że premiera notebooka odbywa się na Allegro (przecież Asus ma w tym serwisie wielu złotych partnerów, którym mógł umożliwić dystrybucję).

Jak pierwsze próby faworyzowania Agito.pl przez Allegro mają się zatem do słów dyrektora operacyjnego Allegro Zbigniewa Ptaszyńskiego, które pojawiły się kilka tygodni temu w serwisie crn.pl: “Agito nie będzie faworyzowane na portalu aukcyjnym”.

Zostaw odpowiedź