fbpx

Premiera Xbox One, czyli wojny Microsoft VS. Sony ciąg dalszy

W miniony piątek zadebiutowała na polskim rynku konsola Xbox One. Tym samym obecna już od jakiegoś czasu najnowsza konsola Sony – Playstation 4 zyskała godnego przeciwnika. Co oznacza to dla polskiego e-commerce i jak przebiega rywalizacja?

Konsola Xbox One, oprócz lepszych od poprzedniczki parametrów technicznych i zwiększonej wydajności graficznej, została wyposażona w ulepszony sensor ruchowy Kinect, który pozwala sterować nią za pomocą ruchu ciała.

Następczyni konsoli Xbox 360 ma ponadto dodatkowe funkcje i aplikacje, takie jak Skype, YouTube oraz aplikacje wideo.

Nowa generacja pozwoli na jeszcze dokładniejsze odczytywanie ruchów naszego ciała. Jak tłumaczy Tomek Świeściak, przedstawiciel biura prasowego Xbox Polska Microsoft:

Dzięki takim urządzeniom jak na przykład Sensor Kinect jesteśmy w stanie sterować konsolą za pomocą ruchu własnego ciała, czyli nie wykorzystując żadnych klawiatur, kontrolerów czy urządzeń wskazujących. Sterujemy tylko za pomocą ruchów naszego ciała, czyli intuicyjnie. Jeżeli widzimy na ekranie na przykład piłkę podczas grania w piłkę nożną, to wystarczy wykonać normalny ruch kopnięcia tej piłki własną nogą, a na ekranie będzie on odwzorowany

Ulepszony Kinect może śledzić do sześciu osób naraz, szybciej przetwarza dane, reaguje z mniejszym opóźnieniem i jest wyposażony w kamerę o rozdzielczości Full HD. Sensor jest w stanie reagować na bardzo subtelne gesty, a nawet odróżnić dłonie od reszty ciała.

Jest to technologia, która potrafi rozpoznać tak drobne ruchy, jak na przykład ruchy poszczególnych palców u rąk. W niektórych momentach nawet są to ruchy gałek ocznych czy powiek. Technologia zdecydowanie przyszłościowa i dla konsumentów, którzy są ciekawi gadżetów, będzie to na pewno przyszłość

mówi Tomek Świeściak.

Konsola Xbox One miała światową premierę w listopadzie 2013 roku. Zadebiutowała wtedy na rynkach w Stanach Zjednoczonych, Australii, Nowej Zelandii oraz w kliku państwach europejskich. We wrześniu tego roku pojawi się na kolejnych dwudziestu sześciu rynkach, w tym w Polsce.

Moim zdaniem

Opisana powyżej funkcjonalność Kinecta nowej generacji, to szansa dla e-commerce. Nie tak trudno wyobrazić sobie bowiem aplikację, dzięki której za pomocą tego sensora moglibyśmy sterować wprost z kanapy specjalnym kursorem i w prosty i szybki sposób poruszać się po wirtualnym markecie. Konsole, to w moim odczuciu kolejne urządzenia, po smart TV i specjalnych hełmach, generujących wirtualną rzeczywistość, które będą w stanie w najbliższych latach odmienić “tradycyjny”, desktopowy e-commerce.

Zostaw odpowiedź