fbpx

Prezesi firm z listy Fortune 500: w jakich social media mają konta?

Na tytułowe badanie porwała się firma Domo, która tworzy zaawansowane oprogramowanie dla biznesu. Raport pod tytułem: 2013 CEO.com Social CEO powstawał w wielkich bólach ponieważ nie jest łatwo dotrzeć do najmożniejszych tego świata.

Skąd te trudności? Ano przede wszystkim stąd, że 6 na 10 CEO firmy z listy Fortune 500 nie korzysta z social media.

 

To niezwykle interesujące badanie pokazuje, że social media są dla pracowników niższego i średniego szczebla – absolutny top zdecydowanie unika Facebooka i Google+. Nieco życzliwszym okiem patrzy na Twittera i przede wszystkim na Linkedin.

 

Jak widać Facebook wyraźnie traci i nie ma w tym nic dziwnego, to nie jest portal dla elity. Mocno zyskuje za to Google+, który może stać się ciekawą alternatywą dla przeładowanego nieodpowiednimi treściami i ludźmi Facebooka.

 

Wśród CEO Fortune Top 500 dominuje Linkedin – tutaj blisko co 3 prezes posiadał konto zawodowe. Najdynamiczniej rośnie Twitter (+55.6%) – nic dziwnego. Obecność papieża biznesu, czyli samego Warrena Buffetta z pewnością rozruszała biznes Ćwierkacza.

 

Nie jest to jednak obecność natarczywa. Prezesi topowych spółek ćwierkają średnio raz dziennie. Wśród nich odnajdziemy Larry’ego Ellisona z Oracle, Ruperta Murdocha, Marrise Mayer z Yahoo oraz wspomnianego wcześniej Warrena Buffetta, którego konto pobiło wszelkie rekordy. Sędziwy Pan Buffett w 3 godziny zebrał 132 tysiące “followersów”.

 

Zostaw odpowiedź