fbpx

Producenci piw na Facebooku

Wielkimi krokami nadszedł majowy raport Fanpage Trends, co uznaliśmy za okazję do pogrzebania w facebookowych statystykach, jakie niezwykle skrupulatnie przygotowuje Sotrender.

Tym razem z okazji fali letnich upałów przyjrzymy się producentom najzdrowszego napoju na świecie – czyli piwa!

 

 

Trzeba przyznać, że producenci piw na Facebook nie należą do szczególnie aktywnych podmiotów, co jest w sumie trudne do wytłumaczenia. Z pewnością do piwa da się dorobić określony styl życia i skutecznie zebrać wielkie grono fanów – wiedzą o tym producenci napojów gazowanych.

 

Dynamika rok do roku wśród facebookowych piwnych jest dość marna. W ubiegłym roku aby dostać się do najlepszej 15-stki wystarczyło mieć 28.000 fanów (znakomity Browar Ciechan), zaś średnia w kategorii wyniosła około 55 i pół tysiąca osób. W tym roku średnia wynosi 66.748, zaś pierwszą piętnastkę zamyka Wojak z wynikiem lekko ponad 40 tysięcy fanów.

Koronowanym numerem jeden co najmniej od roku jest Tyskie. Drugie i trzecie miejsca są także obsadzone bez zmian. Zajmują je Lech oraz Redd’s. Niemniej mało dzieje się na miejscach czwartym i piątym, które to piastuje dostojny Żubr oraz Żywiec, który zepchnął na miejsce 6. zakochaną w piłce nożnej Warkę. Listę największych marek zamyka Warka Radler.

W temacie dynamicznych wzrostów w ciągu ostatnich 12 miesięcy z pewnością warto wyróżnić Książęce, które podwoiło swój stan posiadania. Świetny wynik zrobił także Żywiec – z 130 do lekko ponad 300 tysięcy fanów w rok. Po 100 tysięcy zdobyły: Żubr oraz Redd’s.

 

Wśród debiutantów należy wyróżnić profile: Lord Somersby, Tyskie Księstwo Piwne oraz Wojak.

 

Zostaw odpowiedź