fbpx

Profil reklamowy na Facebooku – ale jaki?

Na Facebooku widoczne są profile reklamowe zarówno o charakterze informacyjno-rozrywkowym jak i wizerunkowo-sprzedażowym. Przykładem przedsiębiorstwa, które posiada profil reklamowy o charakterze informacyjno-rozrywkowym jest Tesco.

 Oprócz profilu standardowego (nazwanego Tesco) sieć hipermarketów prowadzi profil „fan page” pod nazwą „Eksperci Tesco”, gdzie „gospodarzami” są bohaterzy animowanych reklam telewizyjnych. W ciągu 6 miesięcy aktywności na Facebooku profil „Eksperci Tesco” zdobył ponad 329 000 fanów (rysunek 1).

Rysunek 1. Strona reklamowa na Facebooku („fan page”) przedsiębiorstwa Tesco – „Eksperci Tesco”. Źródło:http://www.facebook.com/Eksperci.Tesco (dostęp 25.04.2012);

Tesco aktywizuje internautów poprzez nawiązanie w treściach reklamowych do reklam telewizyjnych, budowanie społeczności skupionej wokół „ ekspertów” z historyjek reklamowych oraz wysyłając informacje o charakterze informacyjno – rozrywkowym (rysunek 2).

Rysunek 2. Informacja reklamowa o charakterze informacyjno-rozrywkowym na Facebooku przedsiębiorstwa Tesco skierowana do fanów. Żródłohttp://www.facebook.com/Eksperci.Tesco (dostęp 25.04.2012)

Profil „Eksperci Tesco” jest typowym profilem budującym markę Tesco. Użytkownik Internetu zarejestrowany na Facebooku i na profilu Tesco możne poczytać zabawne historie o bohaterach, pooglądać reklamy, posłuchać piosenek Henia, przeglądnąć aktualna gazetkę Tesco, jak również przeczytać o kulinarnych inspiracjach.

Kolejnym rodzajem profilu reklamowego na Facebooku jest profil o charakterze wizerunkowo-sprzedażowym. Przykład takiego profilu stanowi obecna na portalu społecznościowym Grupa Archipelag2 ( rysunek 3).

Rysunek 3. Strona reklamowa na Facebooku („fan page”) Grupy Archipelag. Źródło: http://www.facebook.com/ARCHIPELAGprojektydomow (dostęp 25.04.2012)

Grupa Archipelag rozsyła do swoich „fanów” informacje na temat oszczędnego budowania domów oraz reklamy nowych projektów budowlanych, które pojawiają się w ofercie katalogowej (rysunek 4).

Rysunek 4.Informacja reklamowa wizerunkowo-sprzedażowa na Facebooku Grupy Archipelag skierowana do fanów. Źródło: http://www.facebook.com/ARCHIPELAGprojektydomow (dostęp 25.04.2012)

Grupa Archipelag prowadzi także konkursy na stronie (np. konkurs świąteczny – nagrody stanowią projekty domów pracowni projektowej Archipelag) oraz udostępnia aplikację „Graj i buduj”, zrzeszającą internautów w społeczność skupioną wokół metod budowania ekologicznych domów.

Decyzja, jakie profil stworzyć – powinna być zależna od celów, jakie firma postawiła sobie działając w social mediach. Ważne jest także dokładne poznanie charakterystyki fanów obecnych na profilu oraz ich potrzeb informacyjnych.

1 komentarz

  1. Artur 25-04-2012

Zostaw odpowiedź