fbpx

Profilowanie demograficzne w AdWords dostępne już dla wszystkich

Po dwóch latach pilotażu Google zdecydował się wyprowadzić z fazy beta profilowanie demograficzne w kampaniach sieciowych AdWords. Jak twierdzą przedstawiciele Google w USA tego typu profilowanie potrafiło poprawić klikalność kampanii nawet 10-krotnie.

Jako przykład podano firmę Blue Nile, która sprzedaje drogą biżuterię. Z tego wniosek, że sprzedawcy dóbr luksusowych powinni się nowemu profilowaniu uważniej przyjrzeć.

Kierowania reklam na użytkowników zgodnie z profilem demograficznym, takim jak wiek czy płeć należy poszukiwać w zakładce “Sieć reklamowa”. Generalnie, nowy typ profilowania ma stanowić uzupełnienie dotychczasowych kierowań w ramach sieci reklamowej AdWords. Chodzi tu o remarketing, kierowanie kontekstowe na słowa kluczowe oraz kategorie zainteresowań. Muszę przyznać, że ta ostatnia opcja jest bardzo skuteczna – kto jeszcze nie miał okazji zdecydowanie polecam spróbować.

 

W przypadku kampanii, które prowadzę można zauważyć znaczący wzrost CTR. Jeśli jednak chodzi o konwersje, to już tak różowo nie jest.

Szczegółowe informacje praktyczne znajdziecie w Centrum Pomocy AdWords

https://support.google.com/adwords/bin/answer.py?hl=pl&hlrm=en&answer=2580383

Zostaw odpowiedź