fbpx

Prognozy Millward Brown 2015: konsument u steru

Jak co roku od 6 lat Millward Brown zaprezentowali swój raport z predykcjami na początek roku. Digital & Media Predictions to autorski dokument pracowników Millwarda, którego celem jest zwrócenie uwagi na najważniejsze trendy w tegorocznej reklamie cyfrowej.

Podpowiedzi dotyczą czterech podmiotów/sfer: agencji medialnych, agencji kreatywnych, automatyzacji marketingu (komputery i oprogramowanie) oraz aktywności konsumentów.

 

 

Dzisiaj przedstawiamy część numer cztery opowiadającą o roli konsumenta, który przejmuje kontrolę nad swoim otoczeniem i relacjami z marką.

 

1. Reklama natywna.

O tym temacie piszemy często i gęsto. Właściwie poprowadzony, zarówno tematycznie, jak i layoutowo może być żyłą złota dla mediów, szczególnie prasowych, które wciąż szczycą się autorytetem w pewnych kręgach. Przykładem dobrze prowadzonej reklamy natywnej są wpisy specjalistów IBMa, które można spotkać w wielu amerykańskich tytułach technologicznych i marketingowych.

 

2. Ucyfrowienie rzeczywistości.

Mowa tu o tym, co nazywam „nakładką cyfrową” na analogową rzeczywistość. W najbardziej zaawansowanym wydaniu to okulary Google, które dzięki analizie GPS oraz przeszukiwaniu baz danych potrafią nakładać na oglądaną rzeczywistość szereg danych, które mogą użytkownika potencjalnie zainteresować lub zostały przezeń wskazane.

 

Wspominał o tym także w swoich prognozach na najbliższe lata IBM, który poszedł o krok dalej, twierdząc, że sklepy stacjonarne mogą zyskać dużą przewagę tego typu aplikacjami, które pozwolą na sięgnięcie do mądrości sieci w każdym miejscu.

O ile w pierwszym punkcie trudno doszukiwać się wielkiej aktywności konsumenta, o tyle nowe formy dostępu do informacji po wskazaniu analogowej rzeczywistości faktycznie mogą postawić konsumenta w jeszcze lepszej sytuacji wyjściowej w relacjach z markami.

 

Zostaw odpowiedź