fbpx

Program partnerski (afiliacyjny) w sklepie internetowym – case study NEO24.pl

Program partnerski to najmocniejszy wyraz tzw marketingu efektywnościowego – ulubionego przez właścicieli i akcjonariuszy sposobu wydatkowania pieniędzy na marketing. Naturalnie, każdy chciałby aby każda wydana złotówka lub dwie generowała 99 lub 98 kolejnych.

Przykładem takiego myślenia jest właśnie ogłoszony program partnerski przez NEO24.pl.

 

 

Program partnerski, afiliacyjny lub marketing afiliacyjny to nazwy, które określają ten sam system, który obiegiem pieniądza łączy ze sobą:

  • właściciela strony zwanego wydawcą,
  • użytkownika strony, czyli potencjalnego klienta,
  • firmę afiliacyjną, która skupia w swoim programie wydawców,
  • sklep internetowy, czyli podmiot poszukujący wśród użytkowników strony klientów.

 

W niektórych wariantach w systemie tym nie pojawia się firma afiliacyjna, gdyż sklep sam prowadzi swój program i gromadzi wydawców pod swoją egidą. Czynią tak najwięksi: Allegro, Amazon, niegdyś Agito, a teraz NEO24.pl.

 

Jak w uproszczeniu działa system afiliacyjny?

Firma afiliacyjna przeczesuje Internet w poszukiwaniu wartościowych stron tzn takich, które skupiają wokół siebie cennych użytkowników tzn zdolnych do kupowania w Internecie. Następnie tworzy profil demograficzno-społecznych użytkownika każdej strony i rozpoczyna poszukiwania sklepów, które mogą być zainteresowane dotarciem do sprofilowanych wcześniej użytkowników.

 

Zobaczmy jak odbywa się to na przykładzie NEO24.pl.

Zacznijmy od prowizji, NEO24.pl proponuje 2% wartości zakupu dla polecającego od każdej transakcji, jaka zostanie zrealizowana za jego pomocą. Ciekawostką jest fakt, że jest to program partnerski z prawdziwego zdarzenia, to znaczy, mogą w nim brać udział także osoby prywatne, nie tylko wydawcy stron. Polecanie za pomocą programu jest banalnie proste – po założeniu konta, każdy użytkownik dostaje swój unikalnie zahaszowany link, po kliknięciu w który klient przechodzi do sklepu i robi zakupy, zaś polecający otrzymuje prowizje.

 

Naturalnie, także dowolny wydawca może umieścić na swojej stronie takowy link, lub ukryć go pod banerem reklamowym, który skieruje użytkownika na stronę NEO24.pl. Jest to nietypowy sposób realizowania programu partnerskiego.

 

Klasyczny program afiliacyjny, tworzony przez sieci afiliacyjne, które kojarzą wydawców ze sklepami internetowymi zazwyczaj zarządzany jest przez pracowników sklepu internetowego w odpowiednim panelu, gdzie mogą wybrać strony wydawców i wgrywać reklamy graficzne lub tekstowe. Tak ma miejsce na przykład w Google AdWords, który w ramach programu AdSense skupia bardzo wielu wydawców, także w Polsce.

 

 

O czym trzeba pamiętać wybierając program partnerski?

  • Sposób rozliczania: CPS (koszt za zakup np. procentowy udział), CPC (koszt za kliknięcie w reklamę), CPM (koszt za wyświetlenie reklamy na stronie wydawcy)
  • Prowizja sieci afiliacyjnej: jak wiadomo żaden operator sieci afiliacyjnej nie działa za darmo
  • Wydawcy skupieni w sieci: to najważniejszy element, od którego należy zacząć – dobre strony www zapewnią nam wzrost obrotów i opłacalność całego projektu nawet przy wysokich kosztach

 

2 komentarze

  1. Radek 17-09-2014
  2. Grzegorz 17-09-2014

Zostaw odpowiedź