fbpx

Promowane posty na Facebooku: każdy użytkownik reklamodawcą

Potwierdziły się plotki o tym, że Facebook zechce powalczyć z serwisami ogłoszeniowymi takimi jak Craiglist czy nasza rodzima Tablica.pl. Teraz za jedyne 7 dolarów facebookowicze w USA będą mogli reklamować swoje posty.

Opłata w postaci 7 amerykańskich dolarów sprawi, że post będzie zdecydowanie mniej wrażliwy na algorytm Edgerank. Z tego prosty wniosek, że Edgerank jest prawdopodobnie pierwszym korupcjogennym algorytmem komputerowym na świecie.

Jeśli chodzi o szczegóły to pod postami pojawi się nowy przycisk “promote”, czyli “promuj”, co pozwoli podbić oglądalność posta wśród znajomych. Jak twierdzi sam Facebook można to robić w różnym celu – uczcić ważne wydarzenie, pochwalić się czymś etc. Jednak najpoważniejszym powodem będzie bez dwóch zdań chęć robienia pieniędzy np sprzedaży swoich prywatnych rzeczy lub oferowania drobnych usług.

 

Teoretycznie ogłaszanie się wśród znajomych nie powinno kolidować z korzystaniem z serwisów, których rolą jest kojarzenie osób, które raczej nie miały okazji się poznać, ale jak będzie naprawdę pokaże dopiero praktyka. Usługa jest dostępna na terenie USA od 3 października.

Zostaw odpowiedź