fbpx

Prowizje Allegro w górę? I bardzo dobrze, Amazon będzie konkurencyjny

Allegro po raz kolejny podnosi prowizje i sprawia, że polski rynek staje się coraz bardziej smakowity dla Amazona.

Od 13 maja Allegro.pl po raz enty podnosi prowizje od sprzedaży. To już n-ty raz w ostatnim roku, kiedy to największy polski portal e-commerce podnosi opłaty swoim klientom B2B. Te zbliżają się do widełek Amazona, chociaż koszty pracy w Polsce są nieporównywalnie niższe niż na zachodzie i w USA.

Ostatnie podwyżki Allegro ogłosiło w marcu. Minęły dwa miesiące i sprzedawcy znowu muszą złapać się za kieszenie. Złapią się przede wszystkim firmy, które na Allegro handlują autami. Podobnie ma się sprawa z meblami, gdzie prowizja sięgnie 10 procent, ale ograniczono ją wysokością kwoty (100zł).

Najmocniej po kieszeni dostaną sprzedawcy akcesoriów GSM, gdzie z 9 procent podniesiono prowizję do 12 (przedmioty do 50zł). O 1 procent podniesiono także prowizję od sprzedaży ubrań – do 11 procent.

Z jednej strony, sprzedawcy mogą czuć się przyciśnięci do muru i rozgoryczeni. Z drugiej, obroty polskiego e-commerce rosną, Polacy wydają w Internecie coraz więcej. Polski rynek e-commerce jest coraz atrakcyjniejszy dla Amazona. Zaś Amazon staje się coraz atrakcyjniejszy dla polskich sprzedawców. Dlaczego?

Otóż stawki prowizyjne Allegro zbliżają się szybkimi krokami do tych z Amazona. A to otworzy Amazonowi drogę do polskich sprzedawców. Jak wyglądają aktualne stawki sprzedażowe u Jeffa Bezosa?

Zerknijmy na wybrane kategorie:

  • Kosmetyki – 15%
  • Akcesoria dziecięce – 15%
  • Komputery – 7%
  • Ksiażki i muzyka – 15%
  • RTV – 7%
  • Meble – 15%
  • Biżuteria – 20%
  • Instrumenty – 12%
  • Oprogramowanie – 15%
  • Gry video – 15%
  • Konsole – 8%
  • Zegarki – 15%

 

Więcej informacji o warunkach sprzedaży na Amazonie:

https://sellercentral.amazon.de/gp/help/external/200336920?language=en_US&ref=efph_200336920_cont_19211

2 komentarze

  1. Marko 12-05-2019
    • Łukasz 12-05-2019

Zostaw odpowiedź