fbpx
sukces e-sklepu

Przepis na sukces e-sklepu

Około 20 tysięcy – tyle sklepów internetowych działa w Polsce według różnych statystyk. Pozornie jest to liczba imponująca. Niestety istnieją również dane, które mówią, że większość z nowo otwartych e-sklepów po kilku miesiącach upada. Przyczyn takiego, a nie innego stanu rzeczy można się dopatrywać w wielu czynnikach. W tym również w niewłaściwej działalności marketingowej. Rodzimi przedsiębiorcy wciąż bagatelizują rolę oferowania także treści na wysokim poziomie. Błędnie. Powiedzenie „content is king” nie wzięło się z przypadku.

Pamiętajmy, że content marketing musi być prowadzony na odpowiednim poziomie, żeby spełniać swoją rolę, czyli przyciągać ludzi, a co za tym idzie zwiększać widoczność w wyszukiwarce danej strony. Aby zarobić trzeba inwestować – ta stara prawda sprawdza się również w przypadku biznesu w sieci. Nie inaczej jest w przypadku blogów, coraz częściej stanowiących uzupełnienie sprzedaży w internecie.

  • Jakich pracowników szukać?
  • Jakie treści umieszczać?
  • Jak powinny wyglądać opisy produktów?
  • Jak radzić sobie z powtarzającymi się pytaniami klientów?
  • Jak wykorzystać social media do zwiększenia ruchu w e-sklepie?

Sprzedawcy mają do wyboru dwie ścieżki: skorzystać z pomocy droższych twórców bądź ludzi piszących za przysłowiowe grosze, co często kończy się publikowaniem artykułów wielokrotnie i ciekawiej napisanych przez innych. Nie tędy droga. Szukajmy ludzi, którzy są w stanie przygotować unikatowe treści, nawet za większą cenę i mniejszą liczbę. Temat totalnie wyczerpany trudno sprzedać. Warto stawiać na studia przypadków, poradniki oraz testy poszczególnych produktów czy usług. Na to, czego nie ma konkurencja. Unikajmy przy tym nachalności. Na przykład w e-sklepie dla biegaczy nie rozpisujmy się o zaletach jakiegoś modelu butów. Korzystniej opisać chociażby porady dotyczące biegania po asfalcie z krótką informacją i odesłaniem do adekwatnego obuwia.

Opisy produktów

Kolejną rzeczą godną uwagi są opisy produktów. Nie powielajmy schematów. Nieszablonowo opisany produkt z naciskiem na wymierne korzyści dla potencjalnych klientów przyniesie znacznie więcej korzyści niż skopiowanie tekstu od producenta. Odbiorca nie musi być specjalistą w danej dziedzinie. Wytłumaczmy dlaczego dana rzecz jest tak niezwykła i komu wyróżnione rozwiązanie się przysłuży. Torpedowanie enigmatycznymi, ale efektownymi hasłami przyniesie efekt odwrotny od zamierzonego.

FAQ

Przygotowując ofertę spróbujmy się wcielić w rolę kupującego, który ma wiele pytań, często prozaicznych. Najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi na nie będą stanowić wartość dodaną serwisu. Także pod kątem wyszukiwarek. Dział należy wyeksponować na stronie w taki sposób, aby każdy mógł do niego łatwo trafić. Przy okazji dodam – nie bójmy się opinii klientów. Sprzedażową porażkę można obrócić w sukces, trafnie odpowiadając na negatywne komentarze. Budowanie wzajemnych relacji to podstawa.

Video poradniki i infografiki

Jesteśmy społeczeństwem obrazkowym. Banalna prawda, z której można „wyciągnąć” wiele korzyści. Czas „złotych rączek” przeszedł do lamusa. Sprzedajesz meble? Nakręć film, jak je skręcać. Oferujesz aparaty fotograficzne? Wrzuć zdjęcia z poszczególnych modeli. Natomiast na portalach społecznościowych warto pokusić się o infografiki. Atrakcyjna forma i fajny pomysł może zaowocować wiralnością, czyli szerokim rozprzestrzenianiu się w sieci, co znacząco zwiększa szanse, że ktoś zobaczy twoje wirtualne półki.

Przepis na uniwersalny sukces nie istnieje, jednak skorzystanie z pomocy profesjonalistów minimalizuje ryzyko porażki w e-biznesie.


Artykuł pochodzi z 39 numeru Mensis.pl
Autor: Łukasz Jaje

 

Zamów drukowany Mensis.pl lub czytaj darmowe fragmenty online:

 

Zostaw odpowiedź