fbpx

Przyszłość e-handlu w 2014

Pod takim hasłem odbyło się badanie Walker Sands’ 2014 Future of Retail Study, którego fragmenty opublikował eConsultancy.

Wyniki badania, przeprowadzonego na tysiącu amerykańskich konsumentów, stawiają pewien zarys tego, co może czekać nas wszystkich w przyszłym roku.

 

Zacznijmy od wyników pytania o to co Amerykanie kupowali w ubiegłym roku. Trzy największe gałęzie e-commerce to elektronika konsumencka, książki oraz ubrania. Dobrze radzą sobie także produkty biurowe oraz domowe. Nowym graczem są dobra luksusowe.

 

 

Jak zwracają redaktorzy eConsultancy najważniejszy dla amerykańskich sklepów punkt programu to pytanie o to, czego ludzie nie chcieliby kupować na Amazonie. Rzecz jasna, jest to drążenie tematu nisz, których krwiożerczy gigant nie zdoła opanować w najbliższej przyszłości.

 

 

Przede wszystkim ludzie zadeklarowali, że nie chcą kupować w Amazonie spożywki oraz dóbr luksusowych. Z tego wniosek, że sklep Jeffa Bezosa ma wśród amerykańskich internautów status raczej podłego i taniego hipermarketu, niż supernowoczesnego sklepu o wysokim poziomie jakości.

 

Teraz sztandarowe badanie – co skłania kupujących do finalizowania transakcji w sklepie internetowym? 80% twierdzi, że darmowa wysyłka, zaś 66% twierdzi, że pewność co do dostawy w ciągu 1 dnia. Tylko 2% mniej uważa, że bezpłatne zwroty i wymiany.

 

 

Na koniec ciekawostka dotycząca zmiany modelu ze sprzedaży na wynajem/subskrypcję. Już 37% Amerykanów w wieku 18-28 lat uczestniczyło w tego typu transakcjach.

Zostaw odpowiedź