fbpx

Psychologia konsumenta online

Vouchercloud opublikował ciekawą infografikę, która podsumowuje sporo dostępnych w różnych źródłach informacji na temat składania zamówień w sklepach internetowych. Trudno wyobrazić sobie prowadzenie sklepu internetowego bez tak podstawowej wiedzy.

Korzystając z uprzejmości uporządkujmy ją co nieco i pamiętajmy o jej stosowaniu, ale zawsze w sposób krytyczny i dopasowany do sytuacji, w jakiej się znajdziemy.

 

 

Zacznijmy od końca, czyli płatności i bezpieczeństwa – najlepsza metoda na zdobycie zaufania to nawiązanie współpracy z firmami oferującymi karty kredytowe. 8 na 10 badanych twierdzi, że logo MasterCard lub Visa wywołuje w nich poczucie zaufania do sklepu internetowego. 2/3 jest skłonna porzucić koszyk, jeśli nie może zapłacić tak jak chce.

 

Najciekawsza część infografiki to z pewnością porzucenia koszyka – bolączka prawie każdego sklepu internetowego. Jaki jest „prawidłowy” średni procent porzuceń koszyka? Według średniej z 22 różnych badań wynik to 67.4%. Czyli nisko nie jest.

 

Wśród powodów rezygnacji wskazano ukryte opłaty podczas finalizacji zakupów (41% wskazań) oraz obowiązek założenia konta przed zakupem (29% wskazań). 8% badanych przerywa zakupy, gdy nie może odnaleźć numeru telefonu do sklepu internetowego, 10% irytuje zbyt długi proces finalizacji zakupów, zaś 11% ucieka ze strony, gdy widzi niejasne zasady dostawy.

 

Jakie są najlepsze sposoby zachęcenia do zakupów?

  • recenzje produktów na stronie: blisko 80% użytkowników traktuje cudze recenzje jak osobiste rekomendacje
  • materiały video: 50% użytkowników ufa produktom bardziej po obejrzeniu video o nich, zaś 1/3 potrafi kupić pod wpływem flmu znalezionego w sieci
  • zdjęcia: 93% użytkowników twierdzi, że fotografie decydują o ich zakupach w sklepach internetowych
  • czas ładowania strony: po 3 sekundach nawet 2/3 użytkowników zamyka stronę i nigdy do niej nie wraca.

 

Zostaw odpowiedź