Lipiec 2017 w badaniach Gemiusa przynosi wymierne straty dla wszystkich największych domen w polskim Internecie.
To powoli staje się tradycją – ostatnie letnie miesiące przynoszą delikatne, ale wyraźnie dostrzegalne straty zasięgu największych domen w polskim Internecie. Przede wszystkim, straciły wszystkie największe strony zagraniczne. Lato, mimo że z kapryśną pogodą dało się we znaki nawet portalom horyzontalnym. Jedynym wzrostem może się tu pochwalić Interia.pl i to nie byle jakim, ponieważ aż 7 procentowym.
Wszystkie opisane poniżej zmiany ujęto rok do roku (lipiec 2017 do lipiec 2016) i zaokrąglono do pełnych procentów. Domeny, które wyszły na minus:
- google.pl – bez zmian
- facebook.com – minus 4 procenty
- youtube.com – minus 1 procent
- google.com – minus 2 procenty
- onet.pl – minus 4 procenty
- wp.pl – minus 3 procenty
- wikipedia – minus 2 procenty
- gazeta.pl – minus 5 procent
- ceneo.pl – minus 2 procenty
- tvn24.pl – minus 2 procenty
- cda.pl – minus 4 procenty
Domeny, które wyszły na plus:
- allegro.pl – plus 2 procenty
- olx.pl – plus 1 procent
- interia.pl – plus 7 procent
Ciekawostką w lipcowym badaniu jest nowa tabela pokazująca Top20 aplikacji. Zdecydowanym liderem są Google oraz YouTube. Wysoko, ale wyraźnie gorzej zaprezentowały się Mapy Google i Facebook Messenger. Potem mamy kolejną trójkę: Facebook, Gmail oraz Google Drive.