fbpx

PWN wzmacnia swój dział e-commerce

Jeden z czołowych polskich wydawców książek specjalistycznych i akademickich postanowił przebudować swoją wewnętrzną strukturę tak, aby lepiej sprostać rosnącym wymaganiom klientów w segmencie handlu internetowego.

Aby zoptymalizować swoje działania w obszarze e-commerce PWN powołał do życia nową spółkę – Ravelo.

Jej zasadniczym celem będzie koordynowanie internetowej sprzedaży wszystkich księgarni należących do Grupy PWN.

Jak informują wirtualnemedia, na jej czele stanęła Dorota Bachman, które swoje zawodowe doświadczenie zdobywała w takich spółkach, jak Agora oraz Grupa Empik Media & Fashion.

W ramach nowej spółki funkcjonować kilka marek i serwisów związanych z wydawnictwem PWN (PWN, PZWL, Lideria, iBuk). Ravelo będzie zatem koordynować wszelkie podejmowane przez PWN działania w obszarze e-commerce.

Wspomniany serwis donosi, że w chwili obecnej trwają zmiany w strukturze organizacyjnej całego wydawnictwa, które w efekcie mają wzmocnić znaczenie działów, zajmujących się sprzedażą internetową.

Warto przy okazji przypomnieć, że w marcu 2013 roku Grupa PWN przejęła operatora sklepu internetowego Weltbild.pl – firmę Azymut, po tym jak z polskiego rynku wycofał się jego twórca – niemiecka grupa wydawnicza Verlagsgruppe Weltbild. Jerzy Majewski, prezes Azymutu tak komentował wówczas cała transakcję:

Przejęcie Weltbild.pl jest naturalną konsekwencją rozwoju Grupy PWN w kierunku dystrybucji treści w nowych kanałach sprzedaży. Dzięki zawartemu porozumieniu będziemy w stanie wzmocnić naszą pozycję na rynku e-commerce, co na pewno przełoży się na podniesienie konkurencyjności naszej oferty online.

Z kolei w maju br. nastąpił rebranding serwisu, w wyniku czego przyjął on nazwę Ravelo. Oprócz zmiany identyfikacji wizualnej, rozszerzeniu uległ również asortyment sklepu.

 

Zostaw odpowiedź