fbpx

Quo vadis Google+ ?

Po kwietniowej rezygnacji ze stanowiska Vica Gundotra, który odpowiadał za rozwój sieci Google+ Larry Page, aktualny prezes Google zdaje się mieć poważną zagwozdkę, co począć z projektem, który miał być odpowiedzią na Facebooka.

Odpowiedź się nie udała, a raczej chybiła celu, co nie znaczy, że trafiła w pustkę.

 

 

Najlepszą odpowiedź Google+ otrzymał ze strony aktywnych użytkowników Internetu: blogerów, dziennikarzy, publicystów. Ci wiedzą, że najłatwiej zaistnieć w wynikach wyszukiwania poprzez połączenie swojego konta Google+ ze stroną, na której publikują treści.

 

Innymi słowy, wielu Internautów potraktowało Google+ jako platformę do publikowania swoich treści. Z racji, że Google kierują naprawdę mądrzy ludzie, koncern zdaje się przestawić na tory, które użytkownicy sami zdążyli już wypracować. Część zespołu Google+ już teraz pracuje nad widżetami, których celem jest wzmocnienie ilości publikacji, co jest pierwszym krokiem w stronę platformizacji, a więc ostatecznego odejścia od koncepcji portalu social media.

 

Na ten moment, jak podaje Business Insider Google oddelegowało do pracy nad Google+ około 1000 – 1200 pracowników (przy ponad 6800 Facebooka), ale już rozpoczyna przesuwanie ich w kierunku bardziej obiecujących projektów np. Androida.

 

Zostaw odpowiedź