fbpx

Rakuten planuje przejęcie, aby wejść na indyjski rynek

Jak informuje serwis live mint, japoński potentat na rynku e-commerce – koncern Rakuten – planuje w ciągu najbliższych 6-8 miesięcy zagościć na rynku indyjskim.

Jak twierdzi anonimowe źródło z kierownictwa japońskiej firmy, na obecnym etapie pod uwagę brane jest stworzenie portalu turystycznego z możliwością zamieszczania ofert noclegowych. Poza tym planowane jest również przejęcie na rynku logistyki.

Rynek hotelowych e-rezerwacji jest w Indiach bardzo rozproszony, zresztą podobnie wygląda to np. w Brazylii. Z pewnością potrzeba kogoś do rozwiązania tego problemu w naszym kraju

powiedział Mukul Singhal, dyrektor jednego z tamtejszych funduszy private equity – Saif Partners.

Jeśli przyjrzeć się liczbom, to w planach Rakuetan nie ma nic dziwnego. Nad Gangesem tempo rozwoju e-sprzedaży od 2009 r. wynosi ok. 34 proc. w ujęciu rocznym. Pod koniec 2013 r. wartość tamtejszego rynku internetowej sprzedaży wyniosła 13 mld dolarów (dane za  Internet and Mobile Association i KPMG). Co ciekawe, zgodnie z branżowymi raportami, za 71 proc. podanej wyżej sumy odpowiadała internetowa sprzedaż operatorów z branży turystycznej, udostępniających tą drogą bilety kolejowe i lotnicze. W chwili obecnej w Indiach są już obecni najwięksi e-sprzedawcy – eBay i Amazon z USA oraz chińska grupa Alibaba.

O Rakutenie na Mensis wspominałem ostatnio w kontekście przejęcia aplikacji Viber (jednego z największych konkurentów Skype). Warto przypomnieć, że w skład japońskiej firmy wchodzą zarówno serwisy z segmentu retail, witryny turystyczne, jak i platforma e-płatności.

Zostaw odpowiedź