fbpx
google wzrasta

Ranking Gemiusa: Google nieustannie do góry

Jeśli ktoś by się zastanawiał co jeszcze może w Polsce osiągnąć wyszukiwarka Google’a to informuje, że podobne pytanie najwyraźniej zadaje sobie sam Google, ponieważ ciągle poprawia swój zasięg.

Jakkolwiek absurdalnie to brzmi, Google rok do roku poprawił zasięg wśród polskich internautów z 88.45 do 93.5 procenta. Tak głosi najnowszy raport Gemiusa – z grudnia 2014.

 

 

Chciałoby się rzec: co tu można jeszcze poprawić? W ciągu 12 miesięcy z blisko 19 milionów użytkowników Google zrobił znacząco ponad 20 milionów. Na pozycję Google’a zwracaliśmy uwagę rok temu w kontekście bardzo dobrego wyniku „wyszukiwarki” ask.com. Wtedy też pytaliśmy: czy malware popłaca?

 

Jak widać tak, ponieważ ask.com w dalszym ciągu pozostaje drugą wyszukiwarką w Polsce, chociaż jej zasięg spada – z 6.35 miliona użytkowników (30% zasięgu) do 5.33 miliona użytkowników w grudniu 2014 (24.8% zasięgu). W ubiegłym roku ask.com oberwał od nas w dość mocnych słowach za swoją intruzywną działalność:

 

„[…] polski i anglojęzyczny Google zasypuje użytkowników odpowiedziami jak pozbyć się niechcianego paska narzędziowego „Ask Toolbar”. Amerykańscy blogerzy i redaktorzy portali nie przebierają w słowach używając epitetów „shameful”, „terrible” i innych, mniej politycznie poprawnych”

 

Aktualnym numerem trzy w polskim Internecie jest Grupa Microsoft – MSN. Tej w ubiegłym roku próżno było szukać w rankingu – najpewniej decydowały o tym kwestie polityczne, a nie typowo techniczne. W grudniu 2013 można było za to znaleźć bing.com, który to zrobił zasięg na poziomie 10%. Dziś MS – MSN „robi” już blisko 13%.

 

Tak czy inaczej, numerem cztery jest Panorama Firm. Niegdyś żółte strony nie do zdarcia, dzisiaj nieco wyblakłe, ale czekające na swoje pięć minut – jak na razie straciły w ciągu roku 600 tysięcy użytkowników z 3 do 2.66 miliona. Numerem pięć zaś pozostaje Yahoo z zasięgiem nieco ponad 10%.

 

Zostaw odpowiedź