fbpx

Ranking marketingowych technik mobilnych – od A do C

W amerykańskim szkolnictwie stosuje się oceny zasadniczo różne od europejskich systemów – tam dominują litery, zamiast cyfr. Nic dziwnego, że w podobny sposób eMarketer zdecydował się na ocenienie aktualnie dostępnych reklam na urządzenia mobilne.

Istotne jest jednak nie jaki system przyjęto, ale kto go używał do oceny.

 

Tym razem eMarketer zaprosił do współpracy wybitnych ekspertów z dziedziny marketingu i reklamy cyfrowej. Efektem jest zbiór wszystkich aktualnie używanych praktyk cyfrowego marketingu mobilnego. Ów zbiór został posortowany według ocen efektywności wg szczegółowych kryteriów jakie ustalili wyżej wymienieni eksperci.

 

 

Najwyżej oceniono reklamy sprofilowane pod kątem lokalizacji – te, które najlepiej łączą online z offline. Chociaż i tutaj postawiono minusik – dałoby się lepiej, bardziej efektywnie. Więcej niż pół oczka odjęto reklamom Facebooka, co i tak jest znakomitym rezultatem, oraz tym, które promują konkursy lub są efektem sponsoringu.

 

Zaskakująco niską pozycję zanotowały reklamy rich media – tutaj odjęto całe oczko. Co więcej zrównano je z reklamami Twittera, które dotychczas nie były przesadnie wysoko oceniane w kwestii skuteczności. Przeciętnie wypadły także reklamy targetowane – co szokujące, gorzej od reklam video, które zostały ujęte w czołówce.

 

Eksperci zaproszeni przez eMarketera pozwolili sobie zwrócić uwagę na fakt, że jest jeszcze pole do poprawy w kwestii mobilnego współczynnika ROI. Bardzo słabo oceniono także zdolności do pomiaru i analizy mobilnych technik reklamowych.

Zostaw odpowiedź