fbpx

Ranking najlepszych sklepów w USA od Foresee

Od ośmiu lat Foresee bada zadowolenie klientów amerykańskiego e-commerce, którzy dokonali zakupów w okresie świątecznym, czyli najtrudniejszym i najbardziej wymagającym dla sklepów internetowych. Badanie jest potężne – w tym roku objęło 24 tys respondentów.

Zdaniem Foresee satysfakcja z zakupu to fundamentalny czynnik, który sprawia, że kupujący wróci do sprzedawcy. Zgodnie z przeprowadzonymi badaniami dla 71% Amerykanów zadowolenie z zakupu to w przypadku handlu internetowego najważniejszy powód, aby  ponownie zajrzeć do sklepu internetowego.

Z wyników ogólnych warto zwrócić uwagę na stagnację w kwestii zadowolenia klientów z zakupów w sieci – od kilku lat średnia zmierzona satysfakcja wyrażona w punktach zatrzymała się na poziomie ok 78 punktów.

Zdaniem kupujących w sieci Amerykanów najważniejsze zmiany sklepy powinny poczynić w swoim asortymencie – i to zarówno w uzupełnianiu go jak i poszukiwaniu nowych sposobw prezentacji i opisu. Co ciekawe, tylko 7 ze 100 najlepszych sklepów kładło główny nacisk na cenę produktów.

Zanim podamy wyniki warto jeszcze wspomnieć, co zdaniem Foresee wpływa na satysfakcję z zakupu online.

1. Produkty – wygląd, zróżnicowanie, dostępność.

2. Funkcjonalność – użyteczność strony, różnorodność opcji.

3. Zawartość – percepcja trafności, dokładności, jakości i świeżości informacji (o produktach) zawartych na stronie. Ta kategoria jest najciekawsza, bo obok ceny najmniej firmy postawiło ją sobie za priorytet, a wśród nich były: Dell.com; Efollett.com; FootballFanatics.com; Gap.com; PCConnection.com; PCMall.com; Shop.com; TigerDirect.com; and ToysRUs.com

4. Cena – percepcja ucziwości i konkurencyjności ceny.

Skrócony ranking poniżej – warto poświęcić nieco czasu na odwiedzenie kilku najlepszych stron i zorientowanie się w światowych trendach e-commerce.

Zostaw odpowiedź