fbpx

Ranking sklepów internetowych – Money 2013

Koniec roku oznacza regularny wysyp różnorodnych rankingów, w tym szczególnie nas interesujących, rankingów sklepów internetowych.

Czy obecność w rankingu ma wpływ na wyniki sprzedaż, czy też wyniki sprzedaży mają wpływ na obecność w rankingu? Tak czy inaczej, jest o co się bić, ponieważ Money.pl przytacza raport Zakupy Świąteczne 2013 Deloitte, z którego wynika, że 46% Polaków deklaruje zakupy prezentów w Internecie.

 

Ranking powstał dzięki badaniu, które zleciło Money.pl (nie wiadomo, kto i jak je wykonał). Wśród ocenianych 60 kryteriów znalazły się między innymi:

 

asortyment – liczba produktów w sklepie, podział tematyczny, narzędzia i funkcje ułatwiające poznanie oferty
informacje o produkcie – opisy towarów, opinie, dostępność, narzędzia pomagające podjąć decyzje o zakupie
procedura zamawiania i dostawa zakupów – funkcjonowanie i przejrzystość formularzy zamówień, możliwości korekty, reklamacje, czas realizacji, śledzenie przesyłki
sposoby płatności – dostępne formy, raty, bezpieczeństwo
interakcja z klientem – kanały kontaktu, subskrypcje informacji
jakość obsługi – czas reakcji na maila, obsługa infolinii, fachowość udzielanych informacji
łatwość dotarcia do informacji – wyszukiwarki, mapy serwisów, regulaminy, faq
przejrzystość i budowa strony – estetyka, czytelność, współpraca z różnymi przeglądarkami i systemami operacyjnymi
bonusy – wyprzedaże, programy lojalnościowe i partnerskie, możliwość negocjacji ceny
pozostałe – obecność w porównywarkach cen, opinie internautów o sklepie, unikalne narzędzia dla klientów

źródło: www.money.pl

 

Zacznijmy od wniosków ogólnych, które dotyczą największych sklepów internetowych w Polsce:
– system ratalny lub payback posiadał co piąty przebadany e-sklep
– coraz więcej sklepów ogranicza wysyłki Pocztą Polską
– mobilną wersję sklepu oferuje jedynie co czwarty e-sklep (co drugi w branży AGD/RTV)
– 65% sklepów odpowiedziało na pytanie wysłane przez Facebooka
– 75% sklepów odpowiedziało na pytanie przesłane e-mailem
– połowa rozmów przez infolinię została oceniona jako bardzo dobra lub dobra.

 

Elektronika i AGD – punkty
1. euro.com.pl 78,0
2. redcoon.pl 77,5
3. komputronik.pl 75,0
4. electro.pl 74,5
5. neo24.pl 72,5
6. oleole.pl 70,0
7. mediamarkt.pl 69,0
7. saturn.pl 69,0
9. agito.pl 65,0
10. morele.net 64,5

 

Zdrowie i uroda – punkty
1. iperfumy.pl 70,5
2. perfumeria.pl 64,5
3. cefarm24.pl 55,0
3. tagomago.pl 55,0
5. i-apteka.pl 54,0
6. yves-rocher.com.pl 53,0
7. tanie-leczenie.pl 48,0
8. aptekaslonik.pl 45,5
8. domzdrowia.pl 43,5
10. doz.pl 43,0

 

Kultura i rozrywka – punkty
1. merlin.pl 80,0
2. gandalf.com.pl 75,5
2. matras.pl 75,5
4. empik.com 69,5
4. weltbild.pl 69,5
6. bookmaster.pl 68,5
7. selkar.pl 65,0
8. inbook.pl 64,0
9. helion.pl 60,0
10. pwn.pl 53,5

 

Moda – punkty
1. answear.com 68,5
2. eobuwie.com.pl 66,0
3. heppin.com 63,0
4. intymna.pl 62,0
5. bonprix.pl 59,5
6. sarenza.pl 58,5
7. halens.pl 51,5
8. topsecret.pl 49,5
8. stilago.pl 49,5
10. deichmann.pl 47,5

 

Sklepy specjalistyczne – punkty
1. militaria.pl 69,0
2. bron.pl 67,5
3. sklep-presto.pl 66,5
4. chocolissimo.pl 65,0
5. oponeo.pl 64,0
6. motointegrator.pl 63,0
7. zooplus.pl 61,0
8. decathlon.pl 58,0
9. smyk.com 57,0
10. endo.pl 55,0

 

Sklepy wielobranżowe – punkty
1. dekoria.pl 68,5
2. alma24.pl 68,0
3. rockmetalshop.pl 66,5
4. zalando.pl 65,5
5. bdsklep.pl 64,0
6. toys4boys.pl 61,5
7. mall.pl 57,0
8. frisco.pl 54,0
9. leroymerlin.pl 51,0
10. mango.pl 45,5

 

Turystyka – punkty
1. travelplanet.pl 62,0
2. wakacje.pl 60,0
3. booking.com 53,5
4. esky.pl 52,5
5. traveligo.pl 50,5
6. easygo.pl 49,0
6. accorhotels.com 49,0
8. rezerwuje.pl 47,5
9. lataj.pl 47,0
10. casamundo.pl 42,5

 

Pełny raport dostępny pod poniższym adresem

http://interaktywnie.com/download/80-e-commerce-2013

Zostaw odpowiedź