fbpx
ekologia e-commerce handel internetowy eko

Raport: ¾ polskich e-konsumentów chce ekologicznego handlu internetowego

Polacy na poważnie biorą się za ekologię i w pierwszej kolejności mają zamiar rozliczać rodzime sklepy internetowe.

Według raportu zleconego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej i wykonanego przez Mobile Institute Polacy są coraz bardziej świadomi ekologicznie i coraz uważniej przyglądają się polskim sklepom internetowym. Starannie zaglądają w przesyłki – poszukują w nich plastikowych materiałów wykorzystanych do pakowania. Oglądają przesyłki pod kątem marnowania przestrzeni.

Wypełniacze są dzisiaj passe – jeśli muszą zostać to tylko w ekologicznej, biodegradowalnej formie. Co 6 badany jest skłonny dopłacić do opakowania, które jest ekologicznie obojętne. Blisko 1/5 chce przymierzać ubrania w sklepach, ale rezerwować przez stronę, tak aby zmniejszyć liczbę zwrotów, które stanowią bardzo duże obciążenie dla środowiska. Polacy marzą także o elektrycznych autach w firmach kurierskich. I nie są to czcze marzenia, gdyż wszystkie liczące się na świecie przedsiębiorstwa logistyczne wdrażają już auta elektryczne do swoich flot. Dzięki zaletom silników elektrycznych jest to obopólna korzyść.

W końcu, Polacy kupujący w Internecie są nawet gotowi poczekać na jedną zbiorczą przesyłkę, gdy ich koszyk zakupowy nie jest dostępny od ręki – ¼ konsumentów jest skłonna czekać do 3 dni. A to już realne oszczędności dla środowiska i sklepu. Polscy kupujący cenią sobie opcje dostawy do punktów odbioru, gdyż zauważają oszczędność energii jaka wynika z tego typu logistyki.

Naturalną opcją dla zorientowanych ekologicznie konsumentów jest wybór produktów z eko-certyfikatami lub takimi, które w mniejszym stopniu obciążają środowisko np. zostawiają mniejszy ślad węglowy bo są produkowane w Polsce a nie w Azji.

1 komentarz

  1. Kasia 05-02-2020

Zostaw odpowiedź