fbpx
Photo by NASA on Unsplash

Raport: 13,5 procentowy wzrost amerykańskiego e-commerce

Według Internet Retailera amerykańskie e-commerce nadal jest żywotne i zachowuje wysoką, dwucyfrową dynamikę wzrostu w IV kwartale 2019.

Chociaż amerykańska gospodarka rozwija się w średnim tempie około 3% PKB, to tamtejszy handel internetowy w dalszym ciągu zasuwa jak nakręcony. Przystawiając do Amerykanów nasze statystyki raczej nie mamy powodów do dumy. Jesteśmy bardziej dynamiczną gospodarką jako całość, ale i bardziej statyczną w kwestii rozwoju e-handlu, co generalnie jest słabą prognozą na przyszłość.

Jeśli zaś chodzi o Amerykanów to w IV kwartale 2019 roku według estymacji Internet Retailera zanotowali wspomniany 13,5 procentowy wzrost, co oznacza skok ze 122 miliardów dolarów sprzedaży do 138 miliardów. Pomimo to analitycy Internet Retailera nie są do końca zadowoleni z wyników, gdyż roku temu dynamika wyniosła lekko ponad 15 procent.

Wśród liderów amerykańskiego e-commerce trzeba wymienić Amazona oraz …Walmarta. Walmart wyrósł już na trzeci największy podmiot w amerykańskim e-commerce i notuje wzrosty, które powinny poważnie zaniepokoić Amazona. Niemniej niepokojący dla Amazona jest fakt, że Walmart otwiera nowe usługi, które notują od razu rekordową popularność. Amazon Fresh, czyli dostawa spożywki „same day” objęła już dużą część Stanów Zjednoczonych.

Walmart od kilku lat intensyfikuje starania mające na celu dogonienie Amazona w handlu internetowym. Firma prowadzi wielostronne działania – od przejmowania innych biznesów internetowych, przez reorganizacje działu, inwestycje w stronę www, aż po maksymalne ułatwianie konsumentom odbiorów osobistych zamówień składanych przez Internet.

Zostaw odpowiedź