fbpx

Raport: 30% wysiłków wkładanych w e-commerce nie przynosi skutków

Takie przygnębiające wnioski płyną z badania przeprowadzonego przez Greenlight Commerce.

Badanie powstało na bazie 100 wywiadów z decydentami reprezentującymi brytyjską branżę e-commerce i stanowi wystarczającą bazę do formułowania wniosków o tak małym środowisku.

Raport badawczy ujawnił szereg problemów, z którymi boryka się branża e-commerce. Niektóre z nich nie powinny mieć nigdy miejsca w segmencie gospodarki, gdzie praktycznie każdy ruch konsumenta i konkurencji jest rejestrowany i możliwy zarówno do odtworzenia, jak i zagregowania w większą bazę danych.

Aż 68 procent respondentów potwierdziło, że spośród wielu realizowanych w 2018 projektów ekomersowych przynajmniej jeden okazał się niewypałem. Decydenci w Wielkiej Brytanii przyjmują, że co trzeci projekt jaki realizują nie uda się tzn nie przyniesie jakichkolwiek skutków – zostanie zignorowany przez odbiorców.

To nie wszystkie kłopoty na jakie wskazuje badanie. Okazuje się, że:

  • 41 procent badanych ma poważny problem z utrzymaniem lojalności e-konsumentów
  • 39 procent z oceną doświadczeń konsumentów z ich firmą
  • 33 procent z pomiarem skuteczności swoich działań (w czym aż 71 procent nie potrafi zmierzyć swojego ROI, a 48 procent nie wie jak zmierzyć lojalność klientów).

Wśród największych problemów w zarządzaniu projektami Brytyjczycy wskazują:

  • Zbyt duży pośpiech (około 50%)
  • Koszty (47%)
  • Brak niezbędnych ekspertyz (37%)

I na koniec wisienka na torcie – 61 procent badanych twierdzi, że ich firma jest w tyle za konkurencją. Skoro blisko 2/3 tak uważa, to kto jest liderem?

Zostaw odpowiedź