fbpx

Raport: Amazon 4. największym detalistą na świecie

Deloitte wydał swój najnowszy raport „Global Powers of Retailing 2019”, a w nim coraz więcej firm zajmujących się e-commerce.

Raport Deloitte’a przynosi wiele ciekawostek i warto do niego zajrzeć. Niestety, nie ma w nim dobrych informacji – żadna polska firma nie zmieściła się w TOP 250 największych gigantów handlu. Inna ciekawostką jest fakt, że w raporcie z jakiegoś powodu pominięto grupę AliBaba, która powinna okupować miejsce niedaleko Amazona, a być może nawet w pierwszej trójce.

Pojawił się za to konkurent lokalny konkurent – JD.com. Sklasyfikowano go na bardzo wysokim 20. miejscu. Honoru Europy broniła Grupa Otto oraz Zalando – obaj niemieccy giganci zaprezentowali się z dobrej strony.

W spisie pojawiło się więcej firm, które swoją główną część biznesu lokują w e-commerce:

20. JD.com, Inc – chiński operator sklepu jd.com

83. Otto (GmBH&Co KG) – niemiecki operator między innymi sklepów: BonPrix i AboutYou

92. Vipshop Holdings Limited – chiński operator sklepu vip.com

97. Liberty Interactive Corporation / Qurate Retail Group – operator sklepów: QVC, HSN, zulily, Ballard Design, Frontgate, Garnet Hill oraz GrandinRoad

182. Williams-Sonoma, Inc – operator sklepu Williams-sonoma.com

191. Zalando SE – operator sklepu Zalando

205. Wayfair, Inc – operator sklepu Wayfair.com

Najwięcej gigantów handle pochodzi, o dziwo, z Europy – 87. Ameryka Północna zgromadziła ich w rankingu 85., w tym same USA 79. Japończycy aż 31, zaś Chińczycy tylko 13 (razem z Hong Kongiem). W Europie najlepiej wypadli Niemcy, a za nimi Brytyjczycy i Francuzi. Najgorsze wyniki zanotowała Ameryka Łacińska i Afryka – tylko po 9 firm.

W dalszym ciągu blisko połowa gigantów handlu zajmuje się dobrami szybko zbywalnymi, zaś po około pięćdziesiąt dobrami związanymi z wypoczynkiem oraz wyglądem.

Cały raport dostępny jest tutaj:

https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/global/Documents/Consumer-Business/cons-global-powers-retailing-2019.pdf

Zostaw odpowiedź