fbpx
amazon-christmas

Raport: Amazon zalany dziesiątkami tysiącami fejkowych opinii

Jak donosi brytyjska organizacja konsumencka Which? Amazon kompletnie nie radzi sobie z tysiącami fałszywych opinii.

Dochodzenie, a raczej analiza, jaką przeprowadziła brytyjska organizacja konsumencka wskazuje wyraźnie, że Amazon stał się miejscem szybkiego awansu dla wielu kompletnie nieznanych marek chińskiego pochodzenia.

Which badał jak przybywają opinie o produktach w kilku kategoriach elektroniki użytkowej. Pod lupę wzięto kompletnie nieznane marki pochodzenia azjatyckiego. I tak okazało się, że nikomu nieznane nazwy takie jak Vogek, czy Aitalk cieszą się niezwykle dobrymi opiniami klientów Amazona. Sęk w tym, że na kilkaset opinii żadna nie była zweryfikowana zakupem.

Problem nie dotyczy tylko niszowych sytuacji. Wyniki wyszukiwania na hasło „słuchawki” (ang headphones) okazały się zastraszające. Po sortowaniu według najwyższych opinii na pierwszej stronie wyników wyszukiwania brytyjskiego Amazona pozostały wyłącznie nieznane marki z wynikiem 87% sprzedających poleca. Wyniki były oparte o 12.000 opinii. Problem w tym, że żadna nie była zweryfikowana!

W tym miejscu autorzy raportu przywołują inną markę – Celebrat. Ta z kolei zyskała w ciągu jednego dnia aż 439 pozytywnych opinii, przy czym żadna nie była zweryfikowana zakupem.

Przechodząc do kolejnej kategorii, smartwatchy autorzy raportu odkryli, że cztery topowe produkty polecane są przez 99 procent niezweryfikowanych opinii. Przy czym w jednym z produktów, połowa ocen (61 ze 114) przybyła w ciągu 24 godzin.

Pełna wersja mini-raportu, z większością ilością przykładów fałszywych opinii, jest dostępna pod poniższym linkiem

https://press.which.co.uk/whichpressreleases/revealed-amazon-plagued-with-thousands-of-fake-five-star-reviews/

Zostaw odpowiedź