fbpx

Raport Banku Pekao SA: 78 proc. polskich firm nie prowadzi sprzedaży przez internet

Należący do grupy Uni Credit, Bank Pekao SA uruchomił Pakiet Trwałych Korzyści – specjalną ofertę, przygotowaną wspólnie z home.pl, Google, Microsoftem, BIG InfoMonitor i Allianz Direct, adresowaną do mikro i małych przedsiębiorstw.

Przy okazji debiutu nowej usługi dla osób prowadzących w Polsce działalność gospodarczą, bank przedstawił także interesujące dane na temat tego, czy i jak wykorzystują oni zasoby światowej sieci.

Dane dość jasno pokazują, że potencjał internetu jest nadal niewykorzystywany w wielu polskich firmach. Wyniki ostatniego raportu banku pokazały, że zaledwie 48 proc. mikro i małych firm w Polsce wykorzystuje Internet do jakichkolwiek działań reklamowych czy marketingowych, a stronę internetową posiada tylko 56 proc. przedsiębiorców. Natomiast oprogramowanie do zarządzania używane jest tylko przez 57 proc. firm. Dużą bolączką przedsiębiorców są problemy z terminowymi płatnościami ich kontrahentów, co rodzi potrzebę zastosowania narzędzi do zarządzania ryzykiem zaległych płatności.

Z informacji zebranych przez bankowców wynika, że 78 proc. firm nie prowadzi sprzedaży przez internet, zaś sklep internetowy posiada 5 proc. firm (głównie działających w handlu). Zaledwie 87 proc. małych firm ma komputer, a tylko 17 proc. z nich może się pochwalić posiadaniem e-maila, za pomocą którego można składać zamówienia.

Jak wiadomo, sektor MŚP jest siłą napędową polskiej gospodarki. Dane te są zatem bardzo niepokojące, biorąc pod uwagę fakt, że w Polsce działa 1,7 mln małych i mikro firm, które zatrudniają 4,5 mln osób.

Zostaw odpowiedź