Raport: big data marketing nie boi się RODO, szczególnie w Polsce

Według raportu Global Data Market Size 2017 – 2019 rynek danych cyfrowych urośnie o ¼ do poziomu 26 miliardów dolarów.

Firmy coraz mocniej intensyfikują swoje działania w zakresie big data i automatyzacji marketingu. A to wymaga pozyskiwania coraz większych złóż informacji cyfrowych. Analizy rynku danych cyfrowych podjęło się polskie Cloud Technologies – spółka specjalizująca się w Big data marketingu, do której należy jedna z największych na świecie hurtowni danych. Polska firma przeanalizowało 23 kluczowe rynki danych na świecie.

Z raportu wynika, że jeszcze w tym roku globalny rynek danych osiągnie wartość 20,6 mld dolarów, a w 2019 r. będzie on wart już 26 mld, co oznacza wzrost na poziomie 26,6 procent rok do roku. Nie jest to wcale sytuacja oczywista, gdyż nowe przepisy RODO mogły wywrócić ten rynek do góry nogami. Tak się jednak nie stanęło, czego dowodem jest sytuacja w Europie.

Wartość rynku danych na Starym Kontynencie w 2019 r. ma wynieść 4,2 mld dolarów. To o 1 mld więcej niż rok wcześniej

– W debacie publicznej pojawiały się opinie, że RODO gwałtownie zahamuje rozwój rynku danych. Tymczasem okazuje się, że pomimo nowych unijnych regulacji, dynamika jego wzrostu wciąż jest imponująca – zwraca uwagę Piotr Prajsnar, prezes zarządu Cloud Technologies.

– Rosnący rynek danych w Polsce jest skorelowany z rozwojem rynku reklamy online realizowanej w modelu programmatic. Rośnie też świadomość firm związana z przetwarzaniem danych. Nie oznacza to wcale, że możemy spocząć na laurach. Biorąc pod lupę całą polską gospodarkę okazuje się bowiem, że odsetek przedsiębiorstw, które skutecznie monetyzują cyfrowe informacje w porównaniu z rozwiniętymi rynkami wciąż jest niewielki. Istnieje więc duże pole do dalszych wzrostów – uważa Maciej Sawa, CEO OnAudience.com, jednej z największych hurtowni danych na świecie.

Dane w dużych ilościach są niezbędne do realizacji reklamy online w modelu programmatic, oraz w marketing automation. Informacje o zachowaniu i zainteresowaniach użytkowników Internetu są paliwem dla tych obszarów cyfrowego marketingu. Niemniej gwałtownie rośnie rynek reklamy programmatic, który globalnie osiągnie w tym roku wartość 75 miliardów dolarów, co daje wzrost o ponad 25 procent rok do roku.

Zostaw odpowiedź