fbpx
oprogramowanie sklepu internetowego

Raport: Co trzeci sklep internetowy niezadowolony ze swojego oprogramowania

Jak donosi Digital Commerce 360 w raporcie The 2020 Guide to Ecommerce Platforms dostępne platformy e-commerce nie zaspokajają potrzeb właścicieli sklepów internetowych.

Presja na deweloperów platform e-commerce ewidentnie wzrasta. Skala konkurencji w e-commerce jest olbrzymia po tym, jak w handlu internetowym zadomowili się giganci tacy jak Nike, Adidas czy MediaMarkt. Korporacje operujące olbrzymimi budżetami zazwyczaj zatrudniają wewnętrzne działy IT, które rozwijają autorskie oprogramowanie na bazie ogólnodostępnych platform. A to wywiera nacisk ze strony mniejszych firm, które są pozbawione funkcjonalności pozwalającej na konkurencję z największymi.

W efekcie czego według badania Digital Commerce 360 blisko co trzeci właściciel sklepu internetowego z TOP1000 w USA poszukuje innej platformy lub w ostateczności wykonawcy indywidualnego projektu. Siły budżetowe blisko połowy sprzedawców zostaną przerzucone z marketingu na rozwój technologii e-commerce. Zapewnienia o tym, że jest się najlepszym już nie wystarczają – wymagający konsumenci bardzo szybko weryfikują, kto ma najlepszy sklep internetowy w danym segmencie.

Jeszcze więcej, bo blisko 60 procent z ankietowanych zadeklarowało, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy znacząco unowocześniło posiadane platformy e-commerce. W raporcie wskazuje się także na umacnianie trendu w ramach którego właściciele sklepów nie chcą rozbudowywać swoich działów IT, ale wolą pracować w ramach systemu platforma + wewnętrzna obsługa bez wymaganej wiedzy IT. Raport coraz wyraźniej pokazuje, że czasy platform, które wymagają nadmiernej wiedzy z zakresu IT odchodzą do lamusa. Narzędzia e-commerce powinny być tak funkcjonalne i proste, tak, jak to tylko możliwe, aby wykonawcy mogli skupić się na realizacji pomysłu, nie zaś pracochłonnej walce z kodem.

Zostaw odpowiedź