fbpx

Raport Criteo: Pokolenie Z ma nowe wymagania

Urodzony po 1995 roku, to znaczy, niepamiętający czasów bez smartfona, tableta, czy wyszukiwarki Google – mówiąc bardziej fachowo – digital native (tubylec cyfrowy). W Polsce przedstawiciele generacji Z stanowią już blisko ¼ populacji, a tym samym wchodząc w wiek produkcyjny będą trzonem populacji wydającej ciężko zarobione pieniądze. Niektórzy twierdzą, że ta zaawansowana technologicznie generacja, charakteryzująca się ogromną siłą nabywczą, zrewolucjonizuje i zredefiniuje cały sektor e-commerce. Jak twierdzą analitycy Criteo definicyjne cechy pokolenia Z to młodość i mobilność – post-millenialsi są żądni nowości i doświadczania. Z to pokolenie Instagramu, które żyje w kulturze obrazów i wizualizacji. Oczekuje od sprzedawców estetycznych doznań

Urodzony po 1995 roku, to znaczy, niepamiętający czasów bez smartfona, tableta, czy wyszukiwarki Google – mówiąc bardziej fachowo – digital native (tubylec cyfrowy). W Polsce przedstawiciele generacji Z stanowią już blisko ¼ populacji, a tym samym wchodząc w wiek produkcyjny będą trzonem populacji wydającej ciężko zarobione pieniądze. Niektórzy twierdzą, że ta zaawansowana technologicznie generacja, charakteryzująca się ogromną siłą nabywczą, zrewolucjonizuje i zredefiniuje cały sektor e-commerce.

Jak twierdzą analitycy Criteo definicyjne cechy pokolenia Z to młodość i mobilność – post-millenialsi są żądni nowości i doświadczania. Z to pokolenie Instagramu, które żyje w kulturze obrazów i wizualizacji. Oczekuje od sprzedawców estetycznych doznań na wysokim poziomie, ale jest także praktyczne. Ceni sobie ukazanie jak produkty mogą być używane i zaprezentowania ich w najlepszy możliwy sposób.

Kluczowe argumenty, które przemawiają za zakupem w danym sklepie to dla generacji Z:

• Spersonalizowane doświadczenia

• Limitowane edycje

• Unikatowość

• Ładnie zaaranżowane wnętrza sklepów

• Autentyczne historie marki

 

Kluczowe wnioski z globalnych wyników badań na temat nawyków zakupowych generacji Z:

• Znacząca siła nabywcza: Pokolenie Z wydaje dużo zarówno w sieci jak i w sklepach stacjonarnych, zwłaszcza na sprzęt elektroniczny – średnio 220$ online i 169$ offline w ciągu około 6 miesięcy

• Urządzenia mobilne: Generacja Z poświęca znacznie więcej czasu na korzystanie z urządzeń mobilnych, niż jakiekolwiek inne pokolenie – 11 godzin tygodniowo, nie licząc czasu pracy i wysyłanych mejli.

• Obserwatorzy sieci: Generacja Z uwielbia oglądać i słuchać w Internecie – od programów TV, przez filmy online po muzykę i podcasty. Młodzi poświęcają na to około 22 godzin tygodniowo.

• Sprzedaż w świecie rzeczywistym: przedstawiciele pokolenia Z cenią sklepy stacjonarne. Choć 77% preferuje zakupy online to 80%, jeśli tylko ma czas, chętnie robi zakupy w sklepach stacjonarnych.

• Strony internetowe i aplikacje mają wpływ: Ponad 50% ankietowanych wskazało, że strony www oraz aplikacje mają większy wpływ na proces zakupu niż reklamy w wyszukiwarce, TV czy banery online.

• Przygotowani gracze: Jest bardziej prawdopodobne, że Z-tki będą bardziej regularnie skanować stronę z produktem niż klikać i kupować. Tak zwany ROPO, czyli poszukiwanie produktu w sieci, a kupowaniu w sklepie stacjonarnym uprawia 34% ankietowanych, z kolei 23% preferuje Showrooming – obejrzenie produktu w sklepie a kupienie go w sieci.

• Wszystko spersonalizowane: Post-millenialsi oczekują, że wszystko będzie spersonalizowane, nawet reklamy. 63% przyznaje, że lubi reklamy, które niosą jakieś wartości.

 

 

Metodologia badań

Raport Gen Z poddał badaniu 940 przedstawicieli pokolenia Z na całym świecie, aby zrozumieć, podejście młodych do zakupów. Więcej dodatkowych informacji na temat raportu Gen Z jest dostępnych tutaj: https://www.criteo.com/insights/topic/gen-z-marketing/

Zostaw odpowiedź