Jak donosi Internet Retailer cytując za raportem Criteo 2/3 sprzedaży na urządzeniach mobilnych odbywa się za pomocą aplikacji.
Fragmenty danych, jakie zebrało Criteo pojawiło się na stronach Internet Retailera. Dane pochodzą ze zbioru ponad 5000 sprzedawców operujących w więcej niż 80 krajach i dotyczą tylko ostatniego kwartału ubiegłego roku (2017). Niestety, polski oddział Criteo nie wydał żadnego oficjalnego komunikatu związanego z informacjami upublicznionymi w USA, ale to nie zmienia faktu, że warto się im przyjrzeć. Krytycznym okiem rzecz jasna.
Pierwszą informacją jest podział na źródło transakcji u podmiotów e-commerce, które posiadają dedykowane rozwiązania dla desktopu, mobile w formie strony, jak i aplikacji. Dane Criteo dopełniają obrazu właściwie dokonanej już rewolucji mobilnej:
- 44 procent transakcji odbywa się za pomocą aplikacji mobilnej,
- 33 procent transakcji odbywa się za pomocą urządzeń desktop,
- 23 procent transakcji odbywa się za pomocą mobilnej strony www.
W przypadku sprzedawców internetowych, którzy nie posiadają aplikacji mobilnej, sprzedaż rozkłada się już w zdecydowanie inny sposób:
- 65 procent sprzedaży rejestrowana jest przez stronę dla urządzeń typu desktop,
- 35 procent sprzedaży rejestrowana jest przez stronę dla urządzeń mobilnych.
Reasumując, pierwsze wnioski, jakie możemy wyciągnąć są następujące: aplikacja mobilna wydatnie podgryza ruch z urządzeń desktopowych. Jednak warto pamiętać, że baza klientów Criteo nie spełnia warunku reprezentatywności próby i dotyczy przede wszystkim dużych firm, które dysponują wystarczająco dużym zasięgiem oraz środkami finansowymi do stworzenia aplikacji sprzedażowej. Tym samym starają się też promować ją i zachęcać użytkowników do zakupów właśnie za pomocą tego narzędzia.