fbpx
ekologia e-commerce handel internetowy eko

Raport globalny: konsumenci chcą eko-opakowań

Według raportu z badania konsumentów z 25 krajów trend pro ekologiczny nasila się z każdym rokiem, a nawet miesiącem. I nie ominie branży e-commerce.

International Post Corporation (IPC), czyli stowarzyszenie zrzeszające 25 narodowych operatorów pocztowych z Europy, Azji i Ameryki Północnej przeprowadziło gigantyczne badanie, w które zaangażowano blisko 36 tysięcy respondentów. Głównymi rynkami badawczymi były: Wielka Brytania, Stany Zjednoczone, Niemcy i Francja, ale także Chiny.

Wyniki zaskakują coraz mniej – konsumenci domagają się eko-zmian od biznesu. 81 procent chciałoby, aby opakowania nadawały się w 100% do recyklingu, zaś 47 procent uważa, że jest to absolutnie kluczowa zmiana. 79% z kolei twierdzi, że chciałoby opakowań do wielokrotnego użytku – ale to już jest faktem – wszak sklepy pakują w kartony wielorazowego użytku, prawda?

Niestety, tylko 1 procent konsumentów jest gotowy aby dopłacać do ekologicznych opakowań. Kupujący oczekują od biznesu, że to on poniesie koszty eko zmiany. Z pewnością, ci którzy zdecydują się ponieść te wydatki najwcześniej zyskają najwięcej, gdyż zostaną najwyraźniej zauważeni. Z kolei ci, którzy dołączą do peletonu na końcu mogą oszczędzać na tańszych nieekologicznych formach pakowania dłużej, a następnie skorzystać z niższych cen nowych eko opakowań, kiedy ceny spadną przy masowej produkcji.

Można więc podejrzewać, że koniec końców, bez odgórnych regulacji się nie obędzie. W którymś momencie sytuacje taką wymuszą wyborcy. Póki co 35 procent ankietowanych zadeklarowało, że zmieniło swoje nawyki zakupowe z powodu obaw o środowisko naturalne. To olbrzymia rzesza konsumentów, której decyzje mogą zamknąć niejeden biznes.

Póki co, najspokojniej mogą spać kurierzy, gdyż blisko połowa ankietowanych stwierdziła, że może poczekać na przesyłkę kilka dni dłużej, jeśli pozwoli to obniżyć emisję CO2 do atmosfery.

Zostaw odpowiedź