fbpx

Raport: Google, YouTube i Facebook wciąż tracą zasięg w Polsce

Grudniowe zestawienie Gemiusa przynosi dobre informacje dla e-commerce i kiepskie dla Facebooka i Google’a.

Kilka miesięcy temu pisaliśmy o tym, że Google zmaga się z odpływem zasięgu wśród polskich użytkowników. Trend ten nadal postępuje. Grudzień 2018 dla giganta z Mountain View jest wyraźnie słabszy niż grudzień 2017:

  • google.pl – spadek zasięgu z 95% do 81%
  • google.com – wzrost zasięgu z 72% do 89%

Podobnie ma się sytuacja z największym portalem video on line, czyli YouTube:

  • youtube.com – spadek zasięgu z 77% do 72%

 

Facebook nie może pochwalić się lepszymi wynikami. Święta to czas rodzinny, w którym Polacy zaczynają rozumieć, że lepiej odpoczywać od Internetu w gronie bliskich:

  • Facebook.com – spadek zasięgu z 82% do 76%

 

Polskie portale horyzontalne mogą pochwalić się zdecydowanie lepszymi wynikami:

  • Onet.pl – spadek zasięgu z 63% do 58%
  • WP.pl – wzrost zasięgu z 54% do 58%
  • Interia.pl – wzrost zasięgu z 48% do 49%
  • Gazeta.pl – wzrost zasięgu z 35% do 42%

Dobrze wypadł cały e-commerce, szczególnie Ceneo i Media Expert:

  • Allegro.pl – wzrost zasięgu z 62% do 64%
  • Olx.pl – wzrost zasięgu z 45% do 47%
  • Ceneo.pl – wzrost zasięgu z 42% do 47%
  • Mediaexpert.pl – wzrost zasięgu z 25% do 30%
  • Euro.com.pl – wzrost zasięgu z 25% do 27%

Najgorzej w branży e-commerce poszło Otomoto, które wypadło z TOP20, zaś wygranym jest wciągnięty na listę Empik.

1 komentarz

  1. Pit 04-02-2019

Zostaw odpowiedź