fbpx

Raport IAB: Polacy są hipermobilni

Najnowszy raport IAB Polska kumuluje dane i opinie na temat polskiego rynku mobilnego. Wynika zeń, że jest naprawdę nieźle. Polacy są hipermobilni!

Zacznijmy od najważniejszego w całym badaniu wykresu – nasyceniu rynku smartfonami. Jak widać, osiągnął on 88 procent. Oznacza to, że 9 na 10 Polaków w wieku 15+ posiada smartfona, czyli telefon komórkowy zdolny do połączenia się z Internetem. Niemniej o ile dynamika rynku smartfonowego jest bardzo dobra, o tyle, zgodnie ze światowymi trendami, tablety nie zagościły na stałe w każdym polskim domu. A już na pewno nie w kieszeni każdego Polaka. Nasycenie rynku tabletów zatrzymało się na poziomie wskazującym, że używa go co czwarty Polak.

Do czego w głównej mierze używamy smartfonów? Królem zadań dla smartfonów niezmiennie pozostaje nawigowanie oraz wyświetlanie map. Na drugim miejscu jest praca z aplikacjami i rozmaitymi programami. Zaś na trzecie miejsce wywindowane zostały portal społecznościowe – w domyśle większości przypadków jest to naturalnie Facebook. Co ciekawe, w 2014 roku zadanie to nie znalazło się w ogóle na liście wykonywanych przez użytkowników telefonów.

Respondenci wysoko wywindowali też zakupy przez Internet, a także oglądalnie video, bankowość internetową, czy w końcu czytanie dokumentów. Jak widać, smartfony stały się prawdziwie kieszonkowymi komputerami.

Chociaż najpopularniejszym narzędziem zakupowym w polskim e-commerce pozostaje laptop (80 procent kupujących używa go do finalizacji transakcji) to coraz ważniejszy staje się smartfon oraz tablet. Te odpowiednio wskazywane są przez 47 oraz 21 procent respondentów z raportu „E-commerce w Polsce 2017”.

Pełny raport dostępny tutaj:

https://iab.org.pl/aktualnosci/raport-mobile-2018/

Zostaw odpowiedź