fbpx

Raport IAB/PwC: Śmierć e-mail marketingu w Polsce?

IAB Polska właśnie opublikował nowy raport z rynku reklamy. E-mail marketing nadal leci mocno w dół.

Zła passa e-mail marketingu trwa od kilku lat. Z jednej strony wydaje się że liczba wpływających do naszych skrzynek newsletterów nie spada, a drugiej zaś, wydatki na tego typu reklamę drastycznie kurczą się.

Według danych IAB Polska za trzeci kwartał 2018 roku przyrost zanotowały wszystkie segmenty reklamy poza e-mail marketingiem. Ten znów zaliczył spadek o blisko 20 procent – kolejny już kwartał i rok z rzędu. Trudno nawet znaleźć początek tąpnięć inwestycji w e-mail marketing. Jak więc wyjaśnić w dalszym ciągu spadające nakłady na ten segment marketingu internetowego?

W prosty sposób – czasy, kiedy za e-mail marketing odpowiadały agencje reklamowe odeszły do lamusa. Dzisiaj e-mail marketing robi się własnymi metodami – in-house, ale z użyciem zewnętrznych platform, które zapewniają oprogramowanie i narzędzia. Zaś sam kontent powstaje w sklepie internetowym. To zapewnia najlepszą elastyczność, bardzo szybki czas reakcji i możliwość łatwego dopracowywania newslettera aż do ostatniego momentu przed wysyłką.

Zupełnie inaczej wygląda reszta zestawienia. Cały rynek reklamy urósł o ponad 14 procent i z pewnością jest coraz większym zagrożeniem dla klasycznych stacji telewizyjnych. Największą dynamiką wzrostu mogą pochwalić się reklamy mobilne oraz ogłoszenia, a więc de facto OLX. W dalszym ciągu reklama display rośnie szybciej od SEM, co oznacza, że rynek jest pełny pieniędzy, a firmy skłonne do inwestowania nie tylko w reklamę efektywnościową, ale także wizerunkową.

Ciekawostką jest słabnięcie dynamiki mediów społecznościowych. Będziemy przyglądać się temu zjawisku bliżej, w kolejnych raportach IABu.

 

O IAB Polska

Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska jest organizacją zrzeszającą 240 najważniejszych firm polskiego rynku internetowego, w tym największe portale internetowe, sieci reklamowe, domy mediowe, agencje interaktywne, firmy technologiczne oraz reklamodawców. Jego głównym celem jest szeroko pojęta edukacja rynku w zakresie wykorzystania internetu jako skutecznego narzędzia prowadzenia biznesu i komunikacji marketingowej. Propaguje skuteczne rozwiązania e-marketingowe i reklamowe, oraz tworzy, prezentuje i wdraża branżowe standardy jakościowe. Przygotowuje raporty, badania rynku online i poradniki, m.in. Raport Strategiczny czy AdEx, którego wyniki są bazą analiz wydatków reklamowych. Jest organizatorem konferencji (Forum IAB, IAB HowTo), konkursów (MIXX Awards), warsztatów i szkoleń (Akademia DIMAQ). Jednym z flagowych projektów IAB Polska jest DIMAQ – standard kompetencji oraz program certyfikujący wiedzę z dziedziny e-marketingu.

IAB Polska działa od 2000 roku, jest częścią światowych struktur IAB, członkiem IAB Europe oraz IAB Tech Lab, a także Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy, Krajowej Izby Gospodarczej i Business Center Club. www.iab.org.pl

 


Zamów drukowany Mensis.pl lub czytaj darmowe fragmenty online:

 

 

Zostaw odpowiedź