fbpx

Raport: jak luksusowe marki korzystają z marketingu on-line

Martini Media zaprezentowało ciekawy raport na temat sposobów komunikacji luksusowych marek z potencjalnymi klientami przy wykorzystaniu internetu. Badanie przeprowadzono w lato 2012. W ciągu łącznie 6-lipcowych i sierpniowych tygodni przepytano kilkuset marketingowców odpowiedzialnych za strategie luksusowych marek w sieci.

Cztery podstawowe wnioski z badania prezentują się następująco:

Po pierwsze – osoby opiekujące się markami luksusowymi nie są skłonne do podejmowania ryzyka w kwestii wyboru nowych mediów reklamowych. Stąd marki luksusowe wchodzą w pełni na rynek reklamy internetowej z pewnym opóźnieniem. Z drugiej jednak strony, gdy już podejmą decyzję czynią to szybciej i z większym zaangażowaniem.

 

Po drugie – marki luksusowe powinny nastawiać się przede wszystkim na komunikację social media, ale nie jest to do końca prawdą. Ważnym obszarem są nośniki rich media, czyli obraz, dźwięk, animacja. Równie ważne jest mobile. Rich media zdaniem przebadanych marketingowców stanie się ważnym konkurentem dla zwykłej telewizji.

 

Po trzecie – reklamy profilowane to fundament obecności marek luksusowych w sieci. Jednym z lepszych sposobów docierania do wąskiego grona klientów jest skupianie ich wokół dobrze zrobionych stron www z inspirującym, unikalnym kontentem.

 

Po czwarte – media cyfrowe generalnie są postrzegane jako skuteczniejsze w stosunku do tradycyjnych. I to zarówno w kwestii konwersji zakupowych, jak i ogólnej komunikacji z potencjalnym klientem. Wnioski te padają pomimo tego, że sami opiekunowie luksusowych marek przyznają, że wciąż jest problem z pomiarem skuteczności kampanii on-line.

 

Po szczegóły zapraszam do bezpłatnego PDFa z raportem:
http://www.martinimediainc.com/luxurystudy/martini_luxurystudy.pdf

Zostaw odpowiedź