fbpx
USA

Raport: jaki jest stan amerykańskiego e-commerce?

Zapraszamy do zapoznania się z najważniejszymi wnioskami na temat amerykańskiego rynku handlu internetowego wg informacji zawartych w raporcie Ecommerce Foundation.

Amerykanie przestają być najbardziej innowacyjnym narodem świata. Szczególnie widać to na tle Chińczyków i sposobu używania Internetu przez obie nacje. Większość obywateli Państwa Środka korzysta z Internetu za pomocą smartfona, zaś Amerykanie pozostają konserwatystami – nadal wolą klasyczne desktopy (48%).  Przy czym przewidywana ilość użytkowników mobilnych będzie rosła i w końcu przekroczy 53 procent w 2021 roku (według prognoz autorów raportu).

Trzeba przy tym oddać Amerykanom, że jako społeczeństwo wciąż dysponują lepszym dostępem do sieci – blisko 9 na 10 obywateli USA posiada stały dostęp do sieci, podczas gdy w Chinach współczynnik ten nie przekracza 6 na 10 obywateli. Ponadto Stany Zjednoczone wciąż poprawiają swój wynik dzięki wysokiej (trzeciej) pozycji w rankingu inkluzywności internetowej (łatwości podłączania nowych obywateli do sieci).

Statystyką, która z kolei wskazuje na przewagę Chin jest udział e-commerce w całkowitym PKB. W USA sięga on ok 2,5 procenta i rośnie minimalnie, zbliżając się do 2,6 procenta. Podczas gdy w Chinach wynosi już blisko 5 procent, a więc dwukrotnie więcej.

Oba kraje dysponują podobnym zasięgiem osób kupujących w Internecie – w obu przypadkach jest to około 80 procent spośród aktywnych Internautów. Przy czym, Chińczycy mają większy margines z powodu wcześniej wspomnianej statystyki – tylko 6 na 10 obywateli Państwa Środka korzysta z Internetu.

Najlepiej ocenianym przez Amerykanów sklepem internetowym jest naturalnie Amazon ale wysoko sklasyfikowano także: BestBuy, Wayfair, Target, Macy’s, Dell, B&H, Newegg, Kohl’s, Walmart, QVC i Victoria’s Secret, The Home Depot, Gap, Pandora, Blue Nile.

Zostaw odpowiedź