fbpx

Raport: marki należące do Google’a praktycznie zawsze wygrywają aukcje AdWords

Jak donosi The Wall Street Journal produkty sprzedawane przez Google’a zajmują 91% pierwszych miejsc reklamowych!

Badanie zlecone przez redakcję The Wall Street Journal (wsj.com) i wykonane przez SEMrush wykazało, że w wynikach wyszukiwania Google na Stany Zjednoczone produkty sprzedawane przez liczne marki należące do Google’a prawie zawsze lądują na pierwszym lub drugim miejscu reklamowym w systemie AdWords.

Chodzi tu o telefony komórkowe i tablety (Nexus), głośniki z funkcjami smart (Google Home), laptopy (Chromebook) automatykę domową taką jak czujniki dymu czy termostaty (Nest) i inne urządzenia, które powstają pod egidą grupy Alphabet.

Jak twierdzi SEMrush badanie przeprowadzono poprzez 1000 wyszukań na komputerze desktop, z zawsze zablokowanym dostępem do historii wyszukań. Nie napisano nic o zmianie adresu IP, co zapewne także może wpływać na wyniki, jakie serwuje nam Google.

Google-Search-results-967x1500

Jak widać po powyższej infografice, trudno nie zapytać o to, w jaki sposób Google kupuje reklamy samo u siebie, i w jaki sposób wpływa to na aukcje innych reklamodawców. Jak wiadomo, im więcej podbijających, tym wyższe stawki. Co ciekawe, z racji, że artykuł pojawił się w tak szacownym dzienniku, Google zdecydowało się zareagować wydając oświadczenie, które w żaden sposób nie wyjaśnia wątpliwości. No chyba, że bezdennie wierzymy w uczciwość giganta z Mountain View.

We have consciously and carefully designed our marketing programs to not impact the ad auction. All our bids are excluded from the auction when determining the price paid by other advertisers, and we have strict rules and processes – set to tougher levels than our customers – to govern the use of our own ads products.

 

 

Zostaw odpowiedź