Według badań Ascend2, cyfrowej wywiadowni marketingowej, media społecznościowe miałyby być najlepszym źródłem pozyskiwania kontaktów do list mailingowych.
Badanie Ascend2 (ascend2.com) jest o tyle cenne, że przeprowadzono ja na 255 praktykach marketingu internetowego i zestawiono przy tym nie tylko ich zdaniem najbardziej efektywne źródła pozyskiwania nowych adresów mailowych, ale także najtrudniejsze do „wydrążenia”. Poniższą grafikę, obrazującą badanie przygotował eMarketer (emarketer.com).
Jak widać, media społecznościowe i marketing treści zostały uznane za najlepsze źródło nowych list mailingowych, przy czym marketing treści (i powiązane z nim SEO) uważa się za najtrudniejszą drogę w pozyskiwaniu nowych adresów e-mailowych. Na drugim biegunie efektywności jest płatne wyszukiwanie spięte z remarketingiem oraz współpraca ze stronami partnerskimi, które pozyskują adresy mailowe osób zainteresowanych daną tematyką.
W dalszym ciągu dobrą metodą pozyskiwania adresów pozostaje klasyczna rejestracja na stronie wraz z zachętą do zezwolenia na przyjmowanie korespondencji handlowej od marki, na stronie której konsument się rejestruje.