fbpx

Raport Adobe poświęcony mediom społecznościowym

Najnowszy raport Adobe poświęcony mediom społecznościowym w e-commerce jednoznacznie dowodzi, że inwestycje poczynione przez internetowych sprzedających w ten kanał komunikacji są zdecydowanie opłacalne.

Zgodnie z przytoczonymi danymi z w ostatnim czasie koszt CPC zmalał o 40 procent, podczas gdy CTR wzrósł o 275 proc, prowadząc do podwyższenia ROI o 275 proc.

Z dokumentu sporządzonego przez specjalistów z Adobe wynika, że w obszarze handlu internetowego na znaczeniu zyskują Pinterest i Twitter. Chociaż Facebook nadal dominuje, jeśli idzie o liczbę przekierowanych użytkowników na stronę e-sklepu, to w minionym czasie liczba ta spadła o 20 proc. W międzyczasie Twitter zanotował wzrost rzędu 258 proc.

Joe Martin, starszy analityk z Adobe Digital Index stwierdził „Rośnie cała branża social media. Kluczowy wydaje się być wzrost innych niż Facebook serwisów społecznościowych, chociaż ten ostatni również nie zwalnia tempa, gdy idzie o popularność wśród użytkowników”.

Z badania dowiadujemy się również, jaka treść najmocniej angażuje internautów i zachęca do kliknięcia w post. Na tym polu nic się nie zmienia, w dalszym ciągu jest to grafika i materiały video:

W raporcie znalazły się dane z płatnego wyszukiwania, bezpłatnych i płatnych postów w mediach społecznościowych. Uwzględniono również zaobserwowane w minionym roku zmiany i trendy. Zagregowane dane pochodzącą od użytkowników Adobe Analytics i obejmują 130 mld reklam i ponad 1 mld postów na Facebooku, ok. 2,3 mld polubień, komentarzy i udostępnień oraz więcej niż 400 mln odwiedzin w innych serwisach społecznościowych.

Adobe informuje, że z jego narzędzia korzysta ponad 12 tys. firm. Według zapewnień korporacji, usługa Analytics śledzi ok. 60 proc. transakcji w handlu internetowym.

1 komentarz

  1. Magda 04-11-2013

Zostaw odpowiedź