fbpx
Niemcy germany deutschland

Raport: niemieckie e-commerce wyciśnie 80 mld euro w 2020

Jak podaje Federalne Stowarzyszenie Handlu Elektronicznego i Wysyłkowego niemiecka maszyna internetowa prze do przodu jak szalona.

11,6 procenta to wzrost niemieckiego e-commerce w ubiegłym, 2019 roku. Głównymi źródłami wzrostu był mobile, który odpowiada już za 1/3 zamówień, oraz wzrost częstotliwości zamówień od zaangażowanych już konsumentów. Oznacza to, że niemiecki handel internetowy nie powiększył w ubiegłym roku znacząco bazy dotychczasowych kupujących.

W parze z szybkim wzrostem idzie także satysfakcja konsumentów – aż 95% z nich uważa, że e-commerce w kraju nad Renem zapewnia satysfakcjonujący poziom. Co więcej, współczynnik ten wciąż rośnie. Dominującą metodą sprzedaży w niemieckim e-commerce pozostaje marketplace, a więc w dużej mierze Amazon – tego typu forma sprzedażowa generuje 47 procent całkowitych obrotów na rynku. Nic dziwnego, niemiecki Amazon Marketplace jest drugim największym w Europie po Wielkiej Brytanii – skupia aż 244 tysiące sprzedawców.

Tylko 15 procent to klasyczne sklepy internetowe, które nie posiadają własnych punktów odbioru osobistego lub sieci sklepów naziemnych.

TOP10 największych internetowych sklepów w Niemczech prezentuje się następująco:

  1. Amazon €9,278,100,000
  2. Otto €3,200,000,000
  3. Zalando €1,441,400,000
  4. MediaMarkt €987,700,000
  5. Notebooksbilliger €878,500,000
  6. Lidl €757,300,000
  7. Bonprix €601,100,000
  8. Cyberport €554,700,000
  9. Saturn €546,200,000
  10. Alternate €524,500,000

 

Więcej szczegółów można znaleźć w tej prezentacji

https://www.bevh.org/fileadmin/content/05_presse/Pressemitteilungen_2020/200121_-_Pra__sentaion_fu__r_PK_FINAL.pdf

Zostaw odpowiedź