fbpx
allegro, e-commerce

Raport: OLX goni Allegro – najlepiej rozpoznawalne polskie portale e-commerce

Jak donosi Gemius, Allegro pozostaje na fotelu lidera w kategorii spontanicznej znajomości serwisów e-commerce w Polsce.

Chociaż sprawa wydawała się dość oczywista, to drugi miejsce zdecydowanie zaskakuje. Robota jaką wykonuje OLX jest znakomita – portal cieszy się spontaniczną rozpoznawalnością na poziomie blisko 40 procent! To lepiej niż świetny wynik. Bez dwóch zdań przyczyniły się do tego dobre i konsekwentnie realizowane kampanie.

Allegro za to przytłacza swoim wynikiem – 80% oznacza nokaut dla konkurencji. Przy czym bodaj po raz pierwszy w historii raportu Gemiusa jakakolwiek inna marka osiągnęła połowę wyniku Allegro, co należy uznać za olbrzymi sukces.

Na mocne trzecie miejsce wysunęło się Zalando, które stara się zdecydowanie mniej od OLXa, szczególnie w telewizji, a mimo to radzi sobie znakomicie. W przypadku Zalando decydują po prostu korzyści dla klientów – tutaj Niemcy są liderem w branży odzieżowej. Bez dwóch zdań.

Następne dwa miejsca zajmują: AliExpress i Ceneo. AliExpress praktycznie bez reklamy wysforowało się do pierwszej piątki, podczas gdy dwa, trzy lata temu ledwo kilka procent osób przyznawało się do wiedzy o takim portalu. To także wielki sukces i można podejrzewać, że AliExpress spokojnie prześcignie w końcu Zalando. Wszak Chińczycy oferują dużo szerszy asortyment w każdej cenie. Zatrzymać ich może tylko wojna celna Unii Europejskiej z Chinami, a takowa się nie zapowiada. Europejczycy nie pójdą w ślady Amerykanów.

W końcu mamy Ceneo, które czy wydaje pieniądze na kampanie czy też tego nie robi stabilnie stoi w miejscu w rankingu rozpoznawalności polskich portalów e-commerce. Najwyraźniej taki już los Ceneo.

Ponadto na liście znalazły się jeszcze:

  • eBay – 8%
  • Amazon – 6%
  • eObuwie – 4%
  • Empik – 2%
  • Otomoto – 2%
  • Bonprix – 2%
  • Gumtree – 1%

Zostaw odpowiedź