fbpx

Raport Payu. Jaki będzie e-commerce w 2015? Część III

W trzeciej i ostatniej już części artykułu poświęconego raportowi PayU o trendach w e-commerce w 2015 roku znajdziecie omówienie takich zagadnień jak personalizacja oferty, wykorzystanie mediów społecznościowych oraz wygoda użytkownika.

Trend 7: Personalizacja oferty

Sklepy internetowe i platformy e-commerce z każdym rokiem gromadzą o swoich klientach coraz większą i coraz bardziej dokładną wiedzę.

Historia zakupów, przeglądane karty produktów, najczęściej kupowane towary mogą posłużyć nie tylko do budowy udanych remarketingowych kampanii typu display, ale również do precyzyjnego e-mailingu i cyfrowego merchandisingu na stronie głównej.

Jak zauważają specjaliści z PayU:

Także prezentacja oferty powinna zmieniać się, w zależności od rozpoznanych (lub przewidywanych) preferencji użytkownika, zachowania na stronie oraz głębokości portfela. Wszystko po to, aby zmaksymalizować sprzedaż, marżę i zadowolenie klienta.

Trend 8: Media społecznościowe

Stwierdzenie, że takie serwisy jak Facebook, Twitter, Pinterest są szeroko wykorzystywane w celach marketingowych i komunikacyjnych przez czołowych graczy e-commerce ociera się o banał. To dość oczywista i powszechna praktyka, począwszy od najmniejszych podmiotów po największych graczy.

Tym, co może w największym stopniu odmienić oblicze współpracy pomiędzy firmami z sektora e-commerce a mediami społecznościowymi jest testowany zarówno przez Faceboka jak i Twittera przycisk “Kup teraz”. Taka funkcjonalność może przenieść współpracę e-sprzedawców i social media na nowy, wyższy poziom.

Trend 9: Wygoda użytkownika (UX)

Szybkość, z jaką m-commerce zdobywa popularność to z jednej strony wyraz niekwestionowanego tryumfu technologii mobilnych, a z drugiej prawdziwe wyzwanie dla e-przedsiębiorców. Jak celnie zauważa Abbas Tharkar z firmy dZine-Hub, która projektuje szablony sklepów internetowych:

Jeszcze do niedawna oglądaliśmy, jak nasz sklep prezentuje się na ekranie laptopa, a potem w ostatniej chwili ktoś przypominał sobie, aby spojrzeć, czy jakoś układa się na telefonie. Teraz będzie odwrotnie

Trend 10: Treści, które sprzedają

Content marketing to termin, który od dobrych kilkunastu miesięcy robi zawrotną karierę w kręgu osób odpowiedzialnych za marketing internetowy. I trudno się doprawdy temu dziwić. Po niemal zupełnym wyczerpaniu siły reklamy perswazyjnej oraz zmianach w algorytmach silnika wyszukiwarki Google, dobre i chętnie czytane przez użytkowników treści to prawdziwy diament w strategii reklamowej e-sklepów.

Według Dana Barkera, który doradza e-sklepom w Wielkiej Brytanii jest to szczególnie szansa dla mniejszych graczy, którzy mogą konkurować z gigantami właśnie osobowością i niebanalną ofertą.

Zostaw odpowiedź