fbpx

Raport płac miesięcznych: media, reklama i public relations wg Sedlak&Sedlak

Na łamach Marketingu Przy Kawie Sedlak&Sedlak opublikował skrót raportu dotyczącego wynagrodzeń w mediach, reklamie i PR w roku 2013. Nie jest to raport szczególnie pozytywny – wynika zeń niepokojąca informacja.

Mediana miesięcznych zarobków rok do roku praktycznie stanęła w miejscu.

 

W ubiegłym roku Sedlak&Sedlak wyliczył medianę zarobków w tytułowych branżach na poziomie 4268zł, zaś w tym roku na równe 4300zł – w obu wypadkach brutto. Innymi słowy, wzrost wynagrodzeń wyniósł około jednego procenta i został z naddatkiem pożarty przez inflację.

 

Co składa się na ową medianę? Zarobki pracowników szeregowych – 2800zł brutto, specjalistów – 4042zł brutto, kierowników 6683zł brutto oraz dyrektorów i zarząd – 12100zł brutto. Na zarobki wpływały ponadto: wykształcenie oraz staż pracy.

 

 

Różnica w miesięcznym wynagrodzeniu między najlepiej, a najgorzej zarabiającym wyniosła blisko 30% i zamykała się w przedziale od 3500 do 4784zł brutto, odpowiednio dla wykształcenia średniego i wyższego magisterskiego.

 

Staż pracy to z kolei czynnik wybitnie różnicujący wynagrodzenie przede wszystkim wśród kierowników. Tutaj skala sięga od 4500zł brutto przy stażu 4-5 lat, do 8300zł brutto przy stażu 11-15 lat. Mniej dynamicznie przebiega kariera finansowa specjalistów, którzy przy stażu 2-3 lata mogą liczyć na 3500zł brutto, zaś w szczytowym momencie około 11-15 roku pracy na 4600zł brutto.

 

Dużo szybciej szczyt swoich możliwości osiąga pracownik szeregowy już po 6 do 8 lat zarabia swoje maksimum w postaci 3400zł brutto.

 

 

Zarówno w przypadku pracowników zajmujących stanowiska kierownika, jak i specjalisty odnotowuje się spadek zarobków przy stażu pracy powyżej 16 lat.

Zostaw odpowiedź